Sønn er allergisk mot; katt, hund; kanin, noe pollen og divers, osv,
og husmidd.
han har ingen kløe i øyne, ingen nysing, kun kløe på huden.
Legen som tok prøvene sa; "han må være den mest allergiske personen på.. (vårt hjemsted) "
Lurer derfor på om allergi kan slå ut som noe annet, feks overvekt?
Vi spiser begge lavkarbo,men sønn legger til litt annet som er utenfor huset, og som jeg ikke har kontroll på.
Han tar medisin hver dag, og merker ikke noe til allergiene sine. men som legen sa, han vet ikke hvordan det er å være frisk!
Hva var verdiene på blodprøvene? Jeg har skyhøye utslag på f.eks. gress (timotei) og tar medisiner hele året. Når gresset blomstrer, blir jeg noe trang i øynene (kan dra ut laange verktråder), men det mest merkbare er ekstrem tretthet. Da snakker jeg akutt tretthet, slik at jeg må kjøre bilen inn på siden for å ikke sovne bak rattet. Tror ikke allergier i seg selv fører til overvekt, men medisinene kan nok være en medvirkende årsak. Jeg har gått sakte og sikkert opp i vekt etter at jeg begynte på Cetrizin og Seritide.
Det er så lenge siden sønn tok prøvene, så jeg vet ingen verdier. men som sagt,
legen sa han var den mest allergiske..
Han er veldig trøtt, sovner ofte på ettermiddagen. han har også lavt stoffskifte..
Og får medisin for dette.
Medisinen er nok ikke (alene) årsak til vektoppgang,da han var stor før han fikk
medisin.
Jeg vet noe er arv, noe er at han er mer stillesittende nå enn før, men man kan jo lure..
Lavt stoffskifte fører ofte med seg vektøkning, men har aldri hørt at allergi har den virkningen.
Her har vi sterk allergi og astma på meg + tre av sønnene + jeg har mange i omgangskretsen med allergi, og ingen har fått noe vektøkning av allergien.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.