< Tilbake til oversikten

De siste 10 kg

Iza sa for siden:

Hei og hopp. Har på et år gått ned 25 kg. Jeg skal ned 10 kg til,så er jeg normalvektig+. Jeg har vært ekstra streng siste ukene og går fint ned,men blir nok litt lite mat i lengden. Noen med erfaring ang de siste kiloene? Hvor lang tid brukte dere,og når begynte kroppen å stritte litt i mot? Jeg skal ta meg god tid,men lurer jo på om det blir en kamp mot slutten. Vil også søke om mageplastikk,og da må jeg gå ned de ti kiloene først.
Lurer også på det å holde vekta. Nå kan jeg ikke spise brøderstatning lenger for å gå ned. Er spent på om jeg kan spise det når jeg når matchvekta uten å gå opp. Håper noen har erfaringer å dele,selv om jeg vet dette er individuelt.

Iza sa for siden:

Dytter...

lille_trille sa for siden:

Ingen svar.... enda, men vil bare gratulerere deg. Du verden så flink du har vert. Lykke til med de neste 10 :)

Kitsu sa for siden:

Er nok helt individuelt hvordan det går med de siste kiloene, så hvordan det blir for deg er det vel bare din kropp som kan si noe om.

Jeg har kommet meg ned til en BMI på 23 helt fint, og det uten å kutte i matmengde eller noe spesielt - jeg har bare spist når jeg har vært sulten. Det er jo egentlig bedre enn forventet på ketolyse. Men her er det bom stop, har stått stille siden jul - og jeg skulle gjerne tatt av en fem kg til. La i dag dog merke til at jeg har krympet noen cm ekstra siden sist jeg målte, så er vel bare det at jeg har fått mere muskler samtidig som jeg har blitt slankere. Er jo over all forventning egentlig, så jeg skal ikke klage. :P

Og må jo bare legge til, du har jo vært kjempeflink som har gått ned 25 kg, er nok bare å fortsette som du holder på.

Iza sa for siden:

Takker for svar. Skal være tålmodig og fortsette som før. Får prøve meg frem etterhvert. Ligger ganske lavt på karbo om dagen,og bør vel øke litt etter sommeren. Er det farlig å ligge på under ti gram karbo for lenge? Mulig jeg er litt trøttere om dagen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.