Begynte på denne ketolysekuren i dag tidlig og har vært ganske flink i dag bortsett fra at jeg er ganske sikker på at jeg har fått i meg for lite fett.
Uansett så ble jeg plutselig kjempekvalm da jeg lå på sofaen nå i kveld og fikk etterhvert en ekkel smak i munnen. Testet derfor med stix og den ble lilla på bare noen sekunder. Trodde dette tok noen dager jeg? Er dette normalt eller reagerer kroppen min galt nå?
Jeg har overhodet ikke lyst på noe å spise og nå er jeg egentlig inne i en tid på døgnet hvor jeg er kjempefysen...
Tar noen dager for kroppen å komme over "carb crash" (du finner mer info om det hvis du googler det), men når det er over kommer du til å føle deg FABULOUS :) Ånden forsvinner dessverre ikke, da... :(
Det kan hjelpe med litt salt, drikk f.eks. noen kopper buljong hver dag, det hjelper for meg. Husk også multivitaminer og omega-3!
Det kommer også an på hvor flink man er til å drikke nok og på hvor "god" kroppen din er til å forbrenne ketoner. Uten overskuddsketoner, lite ketoseånde!;)
Noen har jo dårlig ånde uansett hva de spiser, også da!:p
Takk for svar dere, da skjønner jeg det er veldig individuelt hvor fort dette skjer.
Men i dag er ingen god dag. Har en "murrende" hodepine, er småkvalm (uggen i magen) og har ikke lyst på noe. Måtte tvinge ned litt omlett med ketolysebrød til frokost i dag. Tok på litt rømme og majones, men jeg fikk absolutt ikke i meg de mengdene med fett jeg burde. Tror jeg kan få en utfordring der.
Etterpå skaljeg lære meg å lage bernaisesaus, den er det nemlig masse smør i.
MEn hva gjør dere når kvalmen og den uggne følelsen melder seg og man nesten ikke får ned mat? Skal jeg da bare spise det jeg "orker" og heller spise lite til det gir seg? For jeg regner med at jeg nå er inne i den "pytonperioden" som jeg må gjennom... Jeg er veldig obs på å drikke masse, både farris og vann.
I pytonperioden klarte jeg bare og få ned littegranne,hadde nok hjulpet om jeg hadde fått i meg nok fett:) men drikk masse vann! Og ta vitaminer/mineraler (hvia du ikke tar dem allerede)
Jeg kommer også veldig raskt i ketose. Syns dette er bra, for om en har en sprekk, så er veien kort tilbake. Tror kanskje du får i deg for lite veske. Husk at kaffi er vanndrivende, og at du bør drikke 1 glass vann for hver kaffikopp. God regel! Har perioder der jeg får "vann-angst"... da sliter jeg med å få i meg nok veske, og det resulterer i ubehag i form av kvalme og hodepine. Tips er å gjøre det litt delikat. Lag deg en stor mugge med vann og legg en agurkskive, epleskive eller lime/sitron i. Ta det fineste glasset du har og bruk det. Har du det stående på bordet ser det både innbydende og godt ut. Lykke til videre :)
Jeg har alltid fått i meg mye væske, noe jeg også har fortsatt med nå, så jeg tror ikke problemet ligger der. Ikke drikker jeg kaffe/te heller.
Men det er kanskje bare fasen jeg er i, leser jo at flere har det som meg, noe som er litt "betryggende". Får bare håpe at denne fasen her er like kort som det tok meg å komme i ketose, hehe.
Nå har jeg i hvertfall bestemt dagens middag: Biff m/soppstuing, bearnaise saus og salat. Den gleder jeg meg til!
Jeg har en vennine som også går på lavkarbo. Hun blir veldig dårlig når hun går i ketose. Vi reagerer veldig ulikt på dette, men er du tolmodig så går det over. Jeg har kun positive "bivirkninger" når jeg går i ketose. Merker det på økt energi og ånde som en fyllesyk brykkesjauer.
Grattis med ketose :heia:
Jeg hadde grusom ånde i starten men syns det har roet seg litt. Virker som om det er litt individuelt ja :)
Er visst mange som reagerer den første tiden med hodepine osv, men hold ut! Snart er det over :)
Det er nok bare å komme seg gjennom det som best man kan, ja. Om du greier å få i deg litt te, kan du drikke te med en dæsj cocosa oppi (dette er sikkert også individuelt, men jeg mener å merke at det går bedre om jeg får i meg nok fett. Det er vel tungt nok for kroppen i utgangspunktet, om den ikke skal ha lett tilgang på noe å jobbe med) :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.