LilleFly sa for siden:
Vet ikke om denne ligger rett :) Jeg har kjøpt ketose sticks på apoteket, noe som heter keto-diaburtest 5000, hvordan skal jeg lese av om jeg er i ketose?
Står noen farger også 10+ 50++ og 150+++
LilleFly sa for siden:
Vet ikke om denne ligger rett :) Jeg har kjøpt ketose sticks på apoteket, noe som heter keto-diaburtest 5000, hvordan skal jeg lese av om jeg er i ketose?
Står noen farger også 10+ 50++ og 150+++
Timiane sa for siden:
Det står på pakken. Men den som går på ketoner i urin, ytterst på stiksen. Er det utslag på den (lys lilla eller bare fargeendring) når det er gått et minutt (uansett hvor mye eller lite) har du ketoner i urin.
LilleFly sa for siden:
Og da er jeg i ketose :rodme:? Jeg er HELT forferdelig på å skjønne sånne forklaringer som står på pakken, har lest den opp og ned..
Gracella sa for siden:
Ja, utslag er utslag, men er ikke litt i ketose eller sterkt i ketose.
Stixene viser at du har ketoner i urinen.
Ketoner i urinen kan komme av flere årsaker, men spiser du ketogent, så viser de som regel at men er i ketose.
Men ikke heng deg opp i disse stixene, manglende utslag kan ha flere årsaker og utslag kan komme av fettrik mat (og det spiser jo LCHF'ere), alkoholinntak, periodisk faste...
LilleFly sa for siden:
Tusen takk for svar :)
Timiane sa for siden:
2 timer etter siste måltidet på kvelden gir en best pekepinn på om du er i ketose. Det er bortkastet å teste i den første urinen du har på morgenen. Kan normalt vøre ketoner der.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.