< Tilbake til oversikten

Extradrops, det er "lovlig" vel?

Anyone sa for siden:

Ja, det lurer jeg på etter å ha spist ei hel eske:o
Får vel fart på magen nå i allefall:o

Nerthus sa for siden:

Tror de har sorbitol eller liknende som søtningsmiddel? Vanlig extra har ihvertfall det? Det er det kalorier i slik at du kan få økt blodsukker/insulinutskillelse og med det dårligere forbrenning av kroppsfett.
Dette er nok individuelt - så man må prøve seg fram :)

Anyone sa for siden:

Mener jeg har lest et sted at sukkerhalkoholer skal trekkes fra på karbohydratinnholdet. Mulig jeg husker feil.
Gikk nå ut av ketose pga de dropsene da. Men fikk jammen meg fart på magen.

Furine sa for siden:

Jau, sukkeralkoholar kan ein trekke frå, men visse typer kunstig søtning er ikkje så gunstig for kroppen. Akkurat desse er gjerne bra for tennene, men ikkje for kroppen.

Anyone sa for siden:

At de ikke er bra for kroppen er jeg klar over.
Lurte nå mer på om man kunne spise dette uten å gå ut av katosen. Men det har jeg jo da funnet ut "the hard way" :o

Furine sa for siden:

;) Ofte "beste" måten det! Ikkje noko ein har lyst til å gjere så ofte, kanskje?

Anyone sa for siden:

Nope.

(men skal ikke si jeg ikke tyr til det som en nødhjelp en annen gang. Men kanskje det holder med ei halv ekse :rolleyes:)

Furine sa for siden:

Kanskje, ja! ;)

sistegang sa for siden:

Da er du flink, om du får til det. Jeg klarer ikke å spise bare halvparten, her blir det hele esken og gjerne en til når jeg har begynt.:mad:

Furine sa for siden:

Har eigentleg mista heilt lysta på både tyggis og sukkerfrie drops. Har nokre pakkar Läkerol og stor IFA liggande, men dei blir visst liggande. Er vel noko med at underbevisstheita mi veit at blodsukkeret kan reagere på dei, sjølv om det er sukkerfritt.

• at Kenyarompe vil vi helst sleppe! ;)

sistegang sa for siden:

Kan vi som lever på ketolysedietten spise de store Läkerolene? Jeg har forsøkt å lese bak på posen , men det er for lita skrift. Jeg elsker Salvie smaken.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.