< Tilbake til oversikten

Hvis jeg ikke spiser - går sulten

Paris sa for siden:

Hva skjer egentlig hvis vi ikke spiser - men går rundt sulten? Dette har vært resultatet for meg de to siste dagene.

Hva skjer i kroppen når vi er sulten - bortsett fra hodeverk og trøtthet? Jeg skulle ønske kroppen likevel forbrenner fett - men det tror jeg ikke den gjør:confused:

Timiane sa for siden:

Vet ikke helt hvorfor du ikke spiser men.. Kroppen går i sparemodus, forbrenningen synker, du får sug på ulike ting og til slutt sprekker du. Jeg vet litt om dette som gammel anorektiker. Skal love deg at dette er ikke måten å slanke seg på.
Er du i ketose, så forbrenner kroppen fett, mens du spiser... Helt genialt:D

Trj sa for siden:

Dette prøvde jeg i et utslag av misforstått ketolysekur for 5-6 år siden (deler av tiden). Ren idioti. Ble kraftløs, gretten og det hadde ingen virkning på sikt. Spis du... og lykke til ! :D

Paris sa for siden:

Ja jeg vet... jeg spiser alltid når jeg er sulten hjemme - men i går og i dag har jeg ikke hatt med mat på jobb - og her er bare usunne produkt å kjøpe i kantina. Min feil at eg har satt meg sånn i situasjon, men gjort er gjort. Gleder meg til heim å spise om noen timer!!:o

Paris sa for siden:

Er det bedre enn ingenting å ta en sjokolade fra sukkerfritt?

Trj sa for siden:

De må da ha f.eks ost i kantina ? Og en kuvertpakke smør, noen skinkeskiver ?

Timiane sa for siden:

De har sikkert noe salatgreier og

Trj sa for siden:

Etter å ha lest spørsmålet ditt en gang til så ser jeg at du er mett i løpet av dagen altså, det er kun deler av dagen det er snakk om ? Det er litt bedre enn å ikke spise i det hele tatt, men ubehagelig nok. Og unødvendig...

Nerthus sa for siden:

Jeg tror ikke det vil gjøre noe negativt utslag og ha en eller to dager hvor man spiser lite og er sulten. Tenk på når man feks har omgangssyken - jeg spiser ikke på et par dager da - og jeg tror ikke det vil gjøre at man kjører ned forbrenningen. Kroppen din tar nok av kroppsfettet uansett den dagen det gjelder om du har spist lavkarbo god tid i forveien slik at fettforbrenningen er ordentlig i gang på forhånd. Hvorfor tror du kroppen ikke forbrenner kroppsfett nå? Manglende utslag på evt ketostix kan skyldes at kroppen bruker opp ketonene fettforbrenningen gir - dette spesielt om du har holdt på en tid :)

Jeg sier IKKE at dette er måten og gjøre det på ;) - men av og til har man slike dager...

Jeg tror at for å kjøre ned forbrenningen må man ha spist for lite over tid - feks på magert lavkalori a la GR. Husk også at man MÅ ikke være sulten for å ha for lite næringsinntak - jfr en del pulverkurer hvor jeg husker jeg aldri var sulten - men kaloriene lå svært lavt.

Engledans sa for siden:

Går litt sulten jeg og, bla 17mai, skulle vi på et arrangement og jeg var ikke sikker på hvor lenge det varte, og serveringa var vafler..... hadde tatt en eggemelk før vi dro, men det tok sin tid, så jeg var jæææææævli sulten når jeg kom hjem.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.