< Tilbake til oversikten

Økt muskelmasse, redusert vektnedgang

Mellon sa for siden:

Har hvert veldig flink i hele mai, men på 2 uker har jeg kun gått ned 400 gram. Men, jeg har gått inn mye cm messig, så derfor ikke superskuffett, men vektmessig har jeg, uansett muskler, mye for mye. Så jeg lurer litt på andres erfaring med økt muskelmasse og vektap. Når vil den økte muskelmassen spise fette- de ekstra kiloene? Jeg har sidne starten på mai gått/ jogget 3 km 3 ganger i uka, trener også 10ca 15 min med situps (200 siupsapp til iPhone). Men jeg håpet jo at dette vil gi økt vektap da, særlig turene mine som er 90 meter stigning den første kilometeren- god trening for de sto lårmusklene tenker jeg.

Noen med erfaring, synspunkter? Hadde håpet å nå 75 kg innen august, skal til fotograf og ønsker å se mitt beste. Ser at med mer muskler så tror jeg at jeg kan se tålig bra ut under 75, så selv om det ikke er idealet, så hadde det nok hvert godt nok ved fotograferingen. Orker ikke skuffe meg selv over for høye ambisjoner. I forhold til hva jeg spiser, og kanskje tips der, så sjekk journalen min, har skrevet oåp hver dag der i hele mai, sånn cirka

Mellon sa for siden:

Ingen som kan svare?

nellie sa for siden:

Klarer ikke helt forstå hva du mener. Du har trent, mistet cm og fått mer muskler. Det er vel derfor vekta står stille? Den økte muskelmassen bidrar nok hele veien, men tar nok mer enn 2 uker å merke noen stor forskjell på vekta siden musklene samler vann osv, noe som da fører til økt vekt.

Mellon sa for siden:

Lurer egentlig på når den økte muskelmassen gir økt vektap- når begynner musklene og spise fettet. Når får jeg resultater utover strammere kropp, vil jo blitt kvitt det overflødige

nellie sa for siden:

Musklene hjelper på forbrenningen hele tiden:) Det tar ikke tid før de blir aktivert til å brenne fett.
Hvis kroppen blir strammere så blir du jo kvitt det overflødige? Men musklene veier jo mer enn fett sånn i forhold til størrelse, pluss at de, som sagt, samler vann, så det kan nok ta litt tid:)

Mellon sa for siden:

Tusen takk for svar, er jo ivrig etter å bli kvitt kiloene, men er så absolutt glad for cm endringene og

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.