Det var muligens dumt å starte med ketolyse like før eksamen, men sommeren kom så plutselig og ga meg lite valg.
Det er ikke det at jeg angrer. Dag 18 og ned 4.1 kg. Ser at jeg skal klare målet og det gjør meg meget fornøyd:D
MEN:(
På eksamen i dag sleit jeg. Etter 2 timer var det vanskelig å holde en tanke i mer enn 5sekunder, og konsentrasjonen var ikke som den skulle være.
Da jeg kom hjem la jeg meg på sofan i kanskje 10 minutter, og da jeg skulle reise meg trodde jeg jeg skulle gå rett i bakken.
Har vært litt tung i kropp og hode fra første uke, og alt dette er vel mer eller mindre normalt på ketolyse, men jeg ble litt betenkt i dag da jeg så at dette kan gå utover prestasjoner på skolen.
Er det det noe jeg kan gjøre for å unngå dette på eksamen neste uke?
Har ikke investert i noe kosttilskudd da jeg "bare" skal ned 7-8kilo og forventer å nå dette målet på under 2 måneder. Mulig dette var dumt:confused:
Hvordan vil jeg reagere på å hive i meg en sukkerholdig sjokolade når hodet begynner å bli tungt på eksamen?
Annen info:
Spiser ganske variert innenfor lavkarboens grenser.(Div. Kjøtt, kylling og fisk med løk og grønnsaker)
Får i meg nok vann(dog mye av dette med fun light saft)
Moderat trening 2 ganger i uka.
Ligger vel på rundt 20-25g om dagen, noe som har holdt meg på nesten maksimalt utslag (mørk lilla) hele veien.
Jeg blir tung og lat dersom jeg ikke får i meg nok fett. Hva med å ha med litt avokado o.l på eksamen? Det finnes bedre alternativer en sjokolade, du risikerer å bli sittende på do og andre mindre morsomme plager om du plutselig hiver innpå så mye junk.
Det er ikke antall gram som er poenget, men fordelingen av fett, proteiner og karber. Energiprosentene skal være ca 5% karber, 20% protein og resten fett!
Protein er beregnet til ca 1g pr kg kroppsvekt ved lite til moderat aktivitet!
Tja, det hadde kanskje ikke skadet å tenke på vitaminer og mineraler også. Det er en grunn til at Torkil anbefaler å ta mineraltilskudd på ketolyse.
Du kan jo evt vurdere å kjøpe deg en boks multivitamin/mineral og se om det hjelper. Det skader sannsynligvis ikke i hvert fall;)
Er forresten en aktiv tråd om nettopp multivitaminer her:)
hvis du vil ha litt karbohydrater under eksamen, så kan du jo satse på litt bær, ev. et halvt eple i nødsfall, men som de andre sier, du vet ikke hvordan du reagerer, så kanskje lurt å teste ut på forhånd.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.