< Tilbake til oversikten

Uff så kvalm ...

jannesnuppa sa for siden:

Hver dag når jeg skal spise frokost blir jeg såå kvalm :( Spiser som regel noe med egg. Til lunsj i dag spiste jeg litt reker og krabbe med aioli, og etterpå ble jeg så kvalm da også. Spiser ikke mye mat, da jeg blir veldig fort mett. Er det noen andre også som har opplevd dette? Har levd på LCHF i ca to mnd, men først nå i det siste er kvalmen kommet. Hadde det ikke vært for den hadde allt vært bra.

Kitt sa for siden:

Etter som dette har dukket opp etter en stund og gjelder etter frokost med egg og lunsj med egg, kan det være du har blitt overfølsom for egg!:eek:
Kan være en ide å droppe egg totalt i hvert fall 14 dager, for så å introduserer det igjen bittelitt!

Om det ikke har en helt annen forklaring, da! Morgenkvalme kommer ikke bare om morgenen, vet du!;)

Er nok ingen annen forklaring på kvalmen gitt :) Skal jo helst ikke spise knekkebrød og brød visst en skal ned i vekt, så hva annet kan jeg spise da tro? Av rømmegrøt ble jeg også kvalm, og det hadde jeg til middag.. :)

Kitt sa for siden:

Det ligger oppskrifter på lavkarboknekkebrød her inne. Nannah sine skal være veldig gode!
Karins brød er det også mange som sverger til!
Jeg bråsteker ca 150g kjøtt/fisk/kylling med litt grønnsaker, heller på litt fløte(så det dekker bunnen av min lille stekepanne) og en spise skje Philadelphiaost. Skrur av varmen og lar det stå å tykne mens jeg gjør andre ting.:sikle:

Husk at du utmerket godt kan spise "middag" mange ganger om dagen! Er bare på høykarbo man skiller på hva som "passer" seg å spise til frokost, lunsj, middag og kvelds!;)

Har du prøvd å lage osteknekkis(-chips), forresten?

Du finner masse tips til frokost i denne tråden: Hva har du spist til frokost i dag?

Charlott sa for siden:

Nannahs knekkebrød er farlig gode! Kan virkelig anbefales :D

Får prøve å kutte egg en stund for å se om det hjelper :)

utolmodig sa for siden:

Hva med noe friskt og knasende? Paprika og agurk med ost (hvitost eller philadelfia) og/eller skinke har vært min frokost mange ganger:) For mere fett har jeg hatt cocosa i te. Eller majones på maten.
Lykke til videre - å være kvalm er ikke noe særlig..

Takk for svar alle sammen :) Får prøve å finne andre alternativer å spise :) Hørtes godt ut med grønnsaker og ost :)

Charlott sa for siden:

Te laget av litt fersk ingefær kan hjelpe mot kvalmen, forsøket verdt? :)
Lykke til!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.