Mulig dette er spurt om tidligere, men er det noen av dere som følger lavkarbo uten å tenke på ketose, men som allikevel går ned i vekt? Jeg ser selvsagt at det er en fordel med ketose, men jeg er dessverre redd det blir vanskelig for meg å klare bare 20 gr. karbo pr dag.
Men redusere kraftig i forhold til dagens inntak skal jeg klare.
Det er virkelig ikke lett å ta fatt på en slik endring, føler det er karber overalt uansett hvor jeg snur meg. Men der har dere sikkert vært alle sammen.
Har lest noen bøker og det er Atkins som "frister" mest selv om jeg ikke skjønner hvordan jeg skal klare 15-20 gr. karbo pr dag siden det er en del matvarer jeg ikke spiser.
Jeg får nok bare lese enda mer og samle oppskrifter slik at jeg får satt sammen noen dags og ukesmenyer jeg kan følge.
Hilsen Minimus som vil bli litt mer mini enn hun er nå....
Tenkte bare jeg skulle legge ved denne fine nybegynnertråden hvor arnakristin har samlet vanvittig mye nyttig info!
Legg spesielt merke til LCHF på 3 minutter, som gir en fin oversikt i starten så man skjønner litt mer av konseptet (selv om det selvfølgelig blir litt endringer på hva som er "lov" og ikke hvis man velger en mer liberal lavkarbo som Fedon e.l.):)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.