Jeg er kanskje litt sent ute med denne tråden, siden jeg allerede har billett til Pirates of the Caribbean ikveld.... Men, så fikk jeg den gode ideen om at jeg kan jo planlegge bedre neste gang, og ha eget godteri uten noe særlig karbs neste gang!
Derfor lurer jeg på om noen har noe gode tips? Godteri/snacks dere liker å lage når dere skal kose dere litt? :)
kjøper baconsnacks, (karbo"frie" versjonen), og smelter sjokolade, velger selv typen, mørk eller sukkerfri osv, og har over baconsnacksen, lar det kjøle seg ned i kjøleskap, og brekker opp når det er stivnet, blir nyyydelig snacks:D
Og noe tilsvarende med nøtter er også godt! Vaniljefudge (som også kan varieres med sjokolade eller lakris f.eks.), bacongull (ekte, ikke sånn maisgreier), seigmenn, sjokolade (utallige varianter, men inspirasjon herfra f.eks.)...:)
Var å så den i går, veeeeldig fornøyd med filmen :D
Bacongull, sukkerfri sjokolade (de hadde faktisk en på kino-kiosken her)
å siden min bedre halvdel satt med godteposen hele filmen så
begynte jeg å fundere på funsaft å gelatin, om d kansje kunne blitt gele
godter? Noen som har prøvd?
Se linken til "seigmenn" lenger opp. Har prøvd noe lignende, men hadde nok for lite gelatin, for ble mer vanlig gelékonsistens fremfor seigmannkonsistens (det så ikke så elegant ut å prøve å spise de gelébitene med hendene kan man si;)), men tenkte å prøve meg frem en gang i nærmeste fremtid faktisk:D
Tusen takk for mange gode tips, allerede! Da kan jeg jo mikse meg litt til i kveld likevel!!
Likte den vaniljefudgen, den så god ut! Baconsnackssak skal jeg ha med meg! Jeg sparer sjokoladekosen til lørdag, skal tilbringe helga hos svigers - hjelpes! Første helg borte på lchf..
Tror også jeg skal prøve meg på seigmenn! DET hadde i allefall vært godt å ha med seg! :)
Ville bare si at jeg prøvde meg på noe seigmennaktig nå nettopp, og brukte 17 plater på ca 1/2 liter væske. Neste gang vil jeg nok bruke enda flere gelatinplater, for selv om det ble stivere enn gelé, var det fortsatt litt som gjenstod til seigmannkonsistens (mao en konsistens som er grei å plukke opp med fingrene og spise foran andre)
Har laget høykarbovariant, da var det 30 plater på 0.5 l vann.
Har en annen oppskrift også, der jeg bruker en pakke gele + gelantin og sukker tror jeg. men finner den ikke i farta.
Hadde igår med meg lavkarbo marsipan, ristede mandler, baconsvor og vaniljefudge (var både til meg og kællen!) på kino, og det gikk så bra! :D Spiste nesten ikke noe medbrakt, var så oppslukt av filmen ! :)
Fant den:)
!pk gele (finnes sukkerfrie varienter)
1,5 dl vann
300 g sukker (smak til med annen søtning)
10 plater gelantin
bløt opp gelantinplatene
kok vann og sukker 20 min
rør inn gelantinen
rør inn gelepulveret.
Disse er kjempegode i høykarbovariant iallefall. Har ikke prøvd lavkarbo. Vanskelig med søtningen synes jeg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.