Anyone sa for siden:
Ser flere skriver at de merker når de går ut og inn av ketose. Hvordan merker du det? Sånn bortsett fra på sticks?
Anyone sa for siden:
Ser flere skriver at de merker når de går ut og inn av ketose. Hvordan merker du det? Sånn bortsett fra på sticks?
nellie sa for siden:
Vondt i hodet og leggkramper.
Gerd sa for siden:
Blir litt tung i hodet, varm i kroppen. Dårlig ånde :ja:
lillemy01 sa for siden:
Jeg merker ingenting forkjell i begynnelsen hadde jeg den ketose ånden men den forsvant etter to uker. På 17 mai hadde jeg første høykarbo dag etter 1 måned og jeg merket ingenting forkjell må si jeg tok ikke helt av spiste to pølser i lompe og en is.
ElisaT sa for siden:
Jeg spiser rundt 25-30 karber om dagen og er ikke i ketose. Trodde jeg, inntil mannen min plutselig synes jeg hadde rar ånde :D . Har ikke sjekket med sticks, og bryr meg ikke noe om det, synes dagene er like, med "ånde" eller uten (takk for IFA sukkerfri!).
Greddy sa for siden:
merker ingenting av ketosen her i gården.
monja sa for siden:
Jeg har hodepine en gang i blant, men eller merker jeg ikke noe.
you`re beautiful! sa for siden:
Jeg har ketosearmhuler:D De lukter ingen verdens ting når jeg ikke er i ketose, og når jeg er i ketose så lukter de hvitløk. Har dobbeltsjekket med sticks og armhulene mine fungerer med 99% sikkerhet. Stickspenger spart:D
Peppa Gris sa for siden:
Merker ikke noe. Fryser kanskje litt mer når jeg er i ketose, men jeg fryser hele tiden, så..
Livsglede sa for siden:
Spiser jeg noe som gjør at jeg går utav ketose, så få jeg hodepine nå jeg er på vei inn i ketose igjen.Så igår hadde jeg den hodepinen hele dagen, men i dag er jeg fin igjen. Har stålånde sånt av og til, men ikke i det daglige. Ligge stort sett på maks 20 karber sånt i det daglige.
Petra71 sa for siden:
Merker det kun på stix'n jeg og ingen ting annet :/
Timiane sa for siden:
Skal skrive under på at dette stemmer.
Rin sa for siden:
Har ikke giddet å bruke stix på et års tid nå... for jeg kjenner kroppen min godt nok, sånn sett. Om jeg har fått i meg for mye feilmat blir jeg dvask og "fyllesyk". Når jeg går inn i ketose igjen, kjenner jeg det på at jeg blir ekstremt tørr i munnen en ukes tid. Skal nevnes at jeg ikke får noen av disse reaksjonene hvis jeg spiser "for mye" karbohydrater i form av nøtter eller bær, feks - kan jo ikke si sikkert at jeg ikke går ut av ketose når jeg gjør det, men siden kroppen ikke protesterer, så gjør ikke jeg det heller. :cool:
bittersweet sa for siden:
Jeg merker ikke at jeg går ut av ketose, annet enn at jeg blir mindre svimmel ;)
Når jeg går inn i ketose merker jeg at jeg blir svimmel, får vondt i kroppen, tørst, energiløs/trett og veldig varm. Det gir seg etter et par uker. (Tenk at jeg spiste høykarbo på 17.-mai, bare for å lide meg gjennom 1-2 uker med oppstartshelvete igjen..sukk..)
Gracella sa for siden:
Det første halve året merket jeg det med hodepine og en viss slapphet når jeg skulle tilbake i ketose. Tror at ketoseånden også bare var de første 6 mnd.
Nå merker jeg ingenting, annet enn et par vannkilo de gangene jeg har spist høykarbo.
Har vært i ketose i over tre år nå, med kun små avbrekk. Spiser opp til 50 g karbo om dagen, noen ganger mer, men som regel mindre.
Jabba sa for siden:
Hodeverk....
lille_flode sa for siden:
Ja jeg tror det. Jeg gidder ikke bruke sticks, men merker at jeg etter 1-3dager med opptil 30 karbs pr dag er opplagt og har ett jevnt blodsukker. Syttende mai spiste jeg endel fy-mat, og var trøtt i går, startet dagen i dag med hodepine.
Nå er karbosuget borte og jeg føler liksom jeg er igang igjen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.