Lava sa for siden:
Ja, hva er den beste treningen for grevinneheng?
Og armer generelt?
Må tilføye at jeg egentlig ikke skal bruke armene over albuehøyde, så jeg sliter med flere vanlige øvelser, håper noen har tips om noe :)
Lava sa for siden:
Ja, hva er den beste treningen for grevinneheng?
Og armer generelt?
Må tilføye at jeg egentlig ikke skal bruke armene over albuehøyde, så jeg sliter med flere vanlige øvelser, håper noen har tips om noe :)
-Cilia- sa for siden:
Min erfaring var at på tross av vektnedgangen min mistet jeg ikke noen cm rundt overarmene! Fryktelig irriterende, da de var veldig store! Så begynte jeg å gjøre øvelser for å trene musklene i de øvre delene av ryggen, som naturlig nok involverer bruk av armene. Så mistet jeg plutselig 2cm rundt armene på tre uker:) Jeg gjorde sittende roing og nedtrekk på maskin, og en øvelse med frivekter som er litt vanskelig å forklare. Er du medlem på treningssenter? Isåfall burde de kunne sette opp et program du kan følge med dine begrensninger. Sittende roing høres det ut som om du burde klare, og den trener både biceps, triceps og flere muskler i ryggen! Jeg merker ihvertfall god forskjell på overarmene mine etter så kort tid :
taraquin sa for siden:
Desverre er fettlagring styrt av hormoner, noe som gjør at menn og kvinner legger på seg ulik steder. Det å styrke opp muskulaturen under, dvs albuestrekkeren vil sånn sett være fornuftig. Øvelser som smal benkpress og smale armhevinger (skulderbredt) med fingrene pekende fram og albuene inntil midja vil være gode i så måte. Å generelt gå ned i fettprosent vil uansett hjelpe. Styrketrening kan til en viss grad påvirke hormonene ved at det frigjøres mer testosteron som ikke er kjent for å lage grevinneheng. Tren gjerne armhevinger daglig, start mot en vegg, på knærne osv hvis tungt.
Lava sa for siden:
Takk for tips. Er ikke medlem av treningssenter nå, så det må bli øvelser hjemme.
henter frem viljestyrke :)
Lava sa for siden:
Nå har jeg tatt "armhevinger" via vegg noen dager, og jeg klarer nesten ikke løfte dem pga smerter! Så det går ikke å gjøre slikt :nei:
Vanskelig når skuldre og armer generelt ikke vil fungere på normalt vis. Jeg skulle så gjerne trent den delen av kroppen også.
Ashley sa for siden:
prøv å trene med vekter :) flere repetisjoner med 2 kg er bra. tyngre vekter er enda bedre.
Paris sa for siden:
www.side2.no/helse/article3064554.ece
Ja den som bare fikk bort dette grevinnehenget:p
Nerthus sa for siden:
Nå vet ikke jeg hva slags smerter/plager du har - men min erfaring er at de første par ukene man starter med styrketrening er ekstremt smertefulle.... så lenge treningen ikke forverrer en allerede tilstede skade/sykdom, vil jeg anbefale at du gjør færre repetisjoner - kanskje annenhver dag - og bruker vanlig smertestillende når det er som verst. Jeg kunne bli nesten sengeliggende etter lett styrketrening når jeg startet opp etter lang tids pause - pga smerter. Smertene bør bli mindre og mindre for hver gang.
Har du allerede problemer med muskulatur i rygg/nakke/skuldre/armer, vil slik lett trening etterhvert kanskje avhjelpe eventuelle muskelproblemer du har fra før av også :) Men det gjør vondt... veldig vondt i starten...
Mye av smertene kan rett og slett komme fra avfallsstoffer i musklene dine - hvis du ikke trener de ofte/er aktiv på annen måte, vil denne økte blodsirkulasjonen med avfallsstoffer som nå skal renses ut gjøre ganske så vondt, noen som meg får VELDIG vondt - og det er bare trassen som gjør at jeg klarer og trene fast de første ukene når jeg har hatt treningspause. :) Så lenge du får "go" fra lege/fysio, så ville jeg virkelig forsøkt det noen uker for å se om smertene vil avta.
Lava sa for siden:
Ja det er nettopp det da, har vært på 2 3 ukers opphold med trening og begge gangene har jeg fått forbud mot trening..:o jeg har betennelser som blusser opp og gjør meg ubrukelig i dagevis. Helt uvirksom er jeg dog ikke, men får liksom ikke trent armene selv om resten av kroppen (eller beina) får sitt med daglige turer.
Men takk for tips, de kan nok være nyttige for andre også :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.