< Tilbake til oversikten

Ang kaffe

Monagh sa for siden:

Jeg er på første uka mi med lavkarbo og lurer på dette med kaffe. Leser rundt omkring at man ikke skal drikke kaffe de første to ukene. Er det fordi det hindrer kroppen å komme i ketose, eller er det bare fordi det kan gi sultfølelse?

Gerd sa for siden:

Tror den 2 ukers regelen gjelder Atkins :ja:

Jeg har alltid drukket kaffe :)

Charlott sa for siden:

Jeg også :ja:

Monagh sa for siden:

Pjuh! Da kan jeg puste letta ut her altså. Jeg mååååå jo ha kaffe om morran og litt utover dagen. :)

Gerd sa for siden:

Mange kaffekjerringer her ja :D

Dolsi sa for siden:

Er det ikke noe med at kaffe kan påvirke blodsukkeret på noe vis?
Selv har jeg gått over til koffeinfri kaffe og det fungerer fint for meg :p

marjusen sa for siden:

Jeg drikker mye kaffe. Kaffe og fløte. Godt mellommåltid før lunsj og middag:) aldri merka noe på det i forholdt til vekta

virreguri sa for siden:

Jeg MÅ ha kaffe. Har prøvd å kutte ned etter jeg la om, men å unngå kaffe helt blir ikke aktuelt ;)
Har også fått for meg at det har noe med blodsukkeret å gjøre..?

Monagh sa for siden:

Nå har jeg googlet litt og det ser ut som om "derom strides de lærde". Så inntil videre så drikker jeg noen kopper kaffe om dagen med god samvittighet. :)

jannesnuppa sa for siden:

De svar jeg har fått ang kaffi er å drikke koffeinfri.. Men vet ikke helt hvorfor. Men den kaffien er veldig god :)

marjusen sa for siden:

ikkeno er som en kopp nypresset kaffe. akkurat laget meg en kopp nå med presskanne. finnes ikke bedre. nam nam nam. også en skvett kremfløte oppi:D slurp slurp

Majjo sa for siden:

Leste et sted at kaffe kan gi ustabilt blodsukker og derfor ikke skal drikkes i induksjonsfasen av Atkins. Bryr meg ikke om det, hadde ikke kommet gjennom dagen uten kaffe ;)

lille_trille sa for siden:

Har ingen problem med å komme i ketose med kaffi.

Kitsu sa for siden:

Drikker så mye kaffe på jobb at jeg får hodepine i helgen når jeg ikke gidder lage kaffe hjemme. Burde kanskje roe ned inntaket litt. XD Men har aldri falt ut av ketose pga kaffe i alle fall. :P

Antoinette6 sa for siden:

En skvett ? Her snakker vi deciliter !!! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.