lillemy01 sa for siden:
Ja hva er forkjellen trodde at den ene var med aspartam og det andre med annen søtning men nei begge er jo det.
lillemy01 sa for siden:
Ja hva er forkjellen trodde at den ene var med aspartam og det andre med annen søtning men nei begge er jo det.
Kitsu sa for siden:
I følge wikipedia er Light med aspatam og Zero med aspartam OG acesulfam K. De smaker i alle fall forskjellig, jeg klarer ikke Light.
lillemy01 sa for siden:
ok er da zero "sunnere"?
Kitsu sa for siden:
Er vel egentlig ingenting "sunt" med noen av de, begge er vel så syntetisk som man får det. Men det meste av brus er vel sånn.
Jeg vet ikke, kanskje det er mindre av hvert søtstoff i Zeroen? Siden det er to, liksom. Jeg synes Lighten smaker søtere, men det er kanskje bare meg.
Nerthus sa for siden:
Tror de testet ut med annen søtning i cola light i en kortere periode for en god tid siden...
Gerd sa for siden:
Jeg mener cola light var søtet med suklarose frem til i fjor sommer.
Men solgte for dårlig, og dermed bytta de søtstoff.
lillemy01 sa for siden:
Men bytte av søtstoff gjør da ikke noe med salgstallene?
Gerd sa for siden:
Jupp, den solgte dårlig fordi den ikke var søt nok. ( Skal ikke si det helt 100% sikekrt, men jeg mener det. Har vært diskutert her inne før :ja:)
Lemen sa for siden:
Nei, det var Cola Light som i en periode var søtet med Sukralose. :)
no.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola#Noen_forskjellige_Coca-Cola-sorter
Gerd sa for siden:
Ja, så klart Lemen, skriveleifen var på plass :p
Rettet nå ;)
Lemen sa for siden:
Ahh, stusset litt, for regnet med at du visste det her. ;)
Gerd sa for siden:
:p :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.