Var på bibilioteket i dag for og låne noen lavkarb bøker, men de hadde bare fedon boka inne..
Det jeg har lest til nå er at man kan ha "trege" karb i kosten, noe som nok hadde passet min kjære bedre enn lavkarb, MEN går man likefort ned med denne som med lavkarb?
Noen som har/går på fedon og kan fortelle om vektnedgang ol?:confused:
Han er VELDIG overvektig, ca 164-166 cm høy og veier 110-1150 kg, han sliter med leverproblemer mest sannsynlig pga overvekt sier legene, høyt kolesterol, snorker +++
han har fått beskjed av legen om og prøve å gå ned mest mulig på kort tid for og se om dette kan hjelpe på problemene over, hvis ikke det hjelper må han mest sannsynlig ha snorkeoperasjon og mulig ny lever..
Så med han "haster" det på en måte..
er også redd for at kolesterolet vil øke veldig på lavkarb, han har enda ikke tatt blodprøve etter disse 2 ukene på, men magen fungerer mye bedre hvertfall og han har ikke så vondt..
søk opp kolesterol på forumet - temaet er debattert i det uendelige :) såframt som det sies ikke er disponert for høyt kolesterol, er det ikke funnet noen sammenheng mellom kolesterol/hjertesykdommer og fett (med unntak om man inntar MYE fett sammen med MYE karbohydrater...og da er det sannsynligvis karbohydratene som er problemet :) )
Nå vet jeg ikke hvilke leverproblemer han har.
Om det er fettlever, så har jeg lest at det kan bedres med ketogen diett. Jeg fant dette sammendraget (engelsk), og her er et innlegg om det på Tokxiska epistlar(svensk blog). Kanskje det kan gi litt inspirasjon :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.