Hallo hallo! I går fikk jeg endelig tatt bukplastikk. Var på aleris og de er jo bare superflinke der :)
De fjernet nesten 3 kg hud :D Deilig. har jo fortsatt påbandasje og den berømte bodyen så har jo ikke sett resultatet enda. det skal bli spennende :D
kan uansett bare bli bedre enn det det var :)
Gratulerer med operasjonen. Lykke til:)
Kan jeg spørre hvordan du gikk frem for å gjøre dette? Betalte du selv? Om dsu gjorde det hvor mye? Venteliste?
Jeg skal gjøre dette når jeg er ferdigslanket. Gleder meg itl å få det gjort!
Gratulerer!
Er det lov å stille noen spørsmål? Er så utrolig nysgjerrig på en del ting når det gjelder bukplastikk. Jada, kan google, men det har jeg ikke giddet så langt ;)
Takk takk alle sammen :)
Jeg fikk det dekket ja. Jeg gikk til fastlegen min med dette i januar. Magen har alltid plaget meg veldig og etter -40 kg så hang den ganske bra nedover...:(
Fikk time til vurdering allerede i mars, og da så ho at jeg hadde masse heng og sa bare at vekta måtte ha vært stabil i ca 4-6 mnd før operasjon, så da ble vi enig om mai. Har vært utrolig heldig :D Og håper alt går bra framover oxo. Med smertestillende så går det så bra så:D
Bare å stille spørsmål, så skal jeg svare så godt jeg kan :)
Takk for svar:) Bruker dette som motivasjon for å klare å gå ned, selv om det har stått stille en stund.
Lykke til videre. Du skal se det går bra med deg og at du blir fornøyd:):)
Jeg skal også gjøre dette når jeg er ferdigslanket. Tok de deg bare på ordet på Aleris da du sa du hadde holdt vekta i 4 - 6 måneder ? Bør jeg ta kontakt med dem med én gang jeg er ferdigslanket, kanskje, - og 'melde' meg på, liksom ? Og så vente et halvt års tid ? Da har de jo registrert meg. Litt dumt å vente i 6 mnd og SÅ ta kontakt. . .
Eller ? Hva vil du foreslå. Jeg HAR fått innvilget operasjon av fastlegen min, - men jeg er ennå for tjukk . . .
Gratulerer med overstått operasjon og lykke til fremover!
Jeg lurer på en ting.. En venninne av meg har mye ekstra hud hengende
etter å ha tatt av rundt 50kg. Hva skal til for å få operasjonen dekket?
Hmm, det er jo ikke så veldig mye, er det? Jeg veide 113 kg og skal ned til 60kg. Det kan jo bli ganske mye løshud :o Jeg tenker bukplastikk kanskje er aktuelt for meg i fremtiden, men får håpe at kroppen min klarer å strekke seg sammen selv :)
Vel, det er ikke fastlegen som innvilger bukplastikk! Det er kirurgen der du skal opereres. Da jeg var gjennom dette for 5 år siden, måtte søknaden sendes Rikshospitalet og man fikk bare dekket operasjon om legen der godkjente det! Det som er fastlegens jobb, er å skrive en så god henvisning/"søknad" som mulig!
Man må ha så og så lav BMI, ha holdt vekten en stund, ha ikke bare 2-3 cm heng, men også problemer som sopp, sår etc i hudfolden!
De har blitt mye strengere de fleste steder, men det er også store variasjoner rundt om i landet!
Det er også enorme forskjeller på ventetiden. Enkelte steder er det opp til 3 års reell ventetid!:eek:
Det er ikke så veldig vanskelig å få dekket bukplastikk egentlig.
Kravene er at man skal ha minumum 2 cm heng og fysiske plager som: fukt, lukt og sopp.
Man ber legen formulere en henvisning der man tar med personalia, vekt og bmi, og legen må gjerne beskrive magen også.
Så sender legen henvisninga til sykehus eller privatklinikk. Man kan fritt velge mellom de er som er med under fritt sykehusvalg.
Har selv hatt flere plastikkoperasjoner på privat klinikk i Ålesund selv om jeg er bosatt i Trondheim
Ja de tok meg på ordet. Var veldig heldig jeg da. Sa vekta mi hadde vært stabil ca 2 måneder i mars. Og egentlig ville ho at jeg skulle hatt en stabil vekt i 6 mnd. Men jeg vil jo gjerne få dette gjort før sommeren som jeg sa. Og det hadde ho full forståelse for. Så da sa ho minimum 4 hvertfall da.
Er vel mest lurt å smøre seg med tålmodighet og vente lengst mulig. For huden sin skyld. Noe ikke jeg hadde tålmodighet til men.. er nok det beste for kroppen.
Er det kun på magen de fjerner løshud? Eller det det mulig å få dekket fjerning av løshud på for eksempel overarmer/legger? Regner ikke med det siden det antageligvis ikke lager like mye fukt og sopp?
gratulere, godt å høre at det går an å få gjort noe med det. En grei gulrot å se frem til. Trodde man måtte dekke slikt selv eventuelt og at det var en heller dyr "fornøyelse". Lykke til med rekonvalesensen, tenker du gleder deg til bikinisesongen nå jeg.... Det fortjener du virkelig.:D
Du kan få dekket får lårplastikk, armer etc. Noen må ha total "bodylift".
Dette kan man få dekket hvis det er mye løshud.
Vet om flere som har fått dekket disse inngrepene.
Jeg selv har tatt mageplastikk. Jeg ville fått dette dekket om jeg hadde den bmi kirurgen krevde. Men jeg kan ikke gå mere ned, da ser jeg syk ut pga benbyggningen min. Maks 4 kg, HVIS de går bort de rette steder, noe de ikke gjør. (erfaring) Så da tok jeg det privat et annet sted som ville se meg før han bestemte seg, nettopp pga man er forskjellig bygget.
Ifølge den kirurgen som opererte meg, hadde jeg et perfekt utgangspunkt.
Og jeg var en av dem som fikk bedre resultat enn han forventet også. Så det var jo moro... Jeg er kjempefornøyd.
Ja, man kan få dekket plastikkirirgi også andre steder på kroppen.
Har selv hatt 8 plastikkoperajsoner pga jeg gikk så mye ned i vekt etter vektoperasjon for 6 år siden.
Har bla hatt armplastikk og lårplastikk. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.