< Tilbake til oversikten

For mye protein

Terjemat sa for siden:

Jeez, jeg havner jo på 160 gram protein hver dag, eller rundt det. Det blir jo altfor altfor mye. Fordelinga er bra, med 75 E% fett, 20 E% protein, men da må jeg jo rett og slett spise mindre kjøtt og fisk, da - for å få ned proteinmengden. Så trist :/

Bare en liten frustrasjon fra meg.

nellie sa for siden:

Funker det ikke, så er det vel greit å kutte ned:)

Imponert over hvor mye du må spise tilsammen hvis 160 gram protein bare utgjør 20%. Går du ned? Eller du har kanskje ikke som mål å gå ned? Eller.. det blir kanskje ikke så mye tilsammen...

Rin sa for siden:

Er det sikkert at 160 gram protein er for mye, da? 1-2 gram per kilo kroppsvekt skal jo være greit - jeg aner ikke hvor mye du veier, eller hvor mye du trener, men om du veier mer enn 80 kilo er vel ikke de tallene så veldig gale...

Terjemat sa for siden:

Tja, altså.. et par egg, så sitter vi igjen med 140 gram.. og 20 % protein i kjøtt.. Det er jo 700 gram kjøtt.. Synes ikke det er så innmari mye over en hel dag :D Men det er kanskje bare meg, haha

Terjemat sa for siden:

Veier 93, trener ingenting. Også er det vel helst 1 gram per idealvekt, er det ikke.. Folk sier tydeligvis forskjellig, men tror det skal være sånn ca passe. Det blir jo bare 80 gram eller noe, det. Jeg skal jo ned i vekt.

nellie sa for siden:

Mente mer det totale inntaket, jeg da:) 160 gram proteiner pr dag har jeg ingen problemer med å se for meg at det er enkelt å få i seg.

Nerthus sa for siden:

700 gram kjøtt er jo en betraktelig mengde...tatt i betraktning at en serveringsporsjon kjøtt/fisk/fugl på restaurant vanligvis er 150-200 gram :)

Siden du ikke er særlig aktiv ville jeg redusert kraftig på proteininntaket. Ikke bare må du ha i deg ganske mye fett for å komme på rett fordeling av næringsstoffene, men tenk over at protein til en viss grad også øker blodsukkeret og med det insulinutskillelse - som igjen gir fettlagring av overflødig energiinntak... (mye mindre enn karbo gjør, men allikevel...)
Hvis du ikke er sulten på mindre inntak vil jeg anbefale og spise mindre faktisk :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.