Jeg har søkt og lest en del om dette, men fant ikke helt det svaret jeg leitet etter.
Først og fremst; stemmer det at en høykarbodag kan sette fart på fettforbrenningen
om man dagen etter går over til lavkarbo igjen?
Er det fakta at jo oftere man faller inn og ut av ketose jo vanskeligere blir det å komme
i ketose?
Leste at på lavkarbo så tar det lang tid før fettforbrenningen stopper om man skeier ut
en dag. Vekten man legger på seg er bare vann som du vil miste igjen når du går tilbake
til lavkarbo. Stemmer dette?
Det verserer litt forskjellige meninger om dette. Noen benytter seg av en oppkarbingsdag i uka for å få opp lepitinnivået i kroppen, da helst i forbindelse med trening. De tømmer glykogenlagrene først også spiser masse karbohydrater i løpet av noen få timer.
Jeg hadde ikke gjort det på ketolyse, siden det er litt sånn alt eller ingentingdiett.
Skaldeman snakker om en såkalt "sommer" hvor man skal spise mer karber, for å få igang kroppen igjen, men dette er da etter at man har holdt på en stund og har stagner over en lengre periode.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.