Hei! Til alle dere som har drevet på med div lavkarbo over tid: er det sant at man blir kvitt "sukkerbeltet" av lavkarbo? Altså at man mister mye av spesielt det som ligger rundt magen? Er ikke overvektig, men kunne gjerne tenkt meg flat mage og har hørt at lavkarbo er veien å gå :D
Man kan dessverre ikke punktslanke seg eller bestemme hvor fettet skal forsvinne fra først :(. Det er individuelt.
det som er greien, er at har du mye fett rundt magen, kan det tyde på at du holder på å utvikle diabetes 2. Da vil du ha veldig god effekt av et LCHF-kosthold som jo først og fremst er stabiliserende på blodsukkeret.
Fettet på magen/rundt midjen forsvinner nok etterhvert, men lavkarbo/ketose er ingen garanti for at det forsvinner først. :)
Jeg har fått flat mage i det siste, men det kan være fordi jeg har begynt å trene magen da. Har lastet ned 200 situps på iPhonen min, og den er genial. Så nå går/ jogger jeg en 3 km tur hver uke, og da trener jeg magen etterpå, funker supert
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.