Har lest litt forskjellig, vet at mange "slanke"-kurer er spis regelmessig kurer, hva med lavkarbo? Feks en omelett holder meg lengre mett enn 2 skiver brød osv.
Jeg vil tro at det er unødvendig å spise når man er mett, så spørsmålet er, skal man spise regelmessig eller når man blir sulten?
Kanskje et dumt spørsmål men jeg kan fort gå 5-6 timer på en omelett før jeg blir sulten igjen, mens andre kurer er hver 3 time.
Spis når du er sulten - ikke etter klokka. :) Med lavkalorikosthold kommer vel den der "Spis hver tredje time"-regelen inn for å hindre store blodsukkersvingninger og sånne "må ha noe søtt i munnen nå"-øyeblikk - men med lavkarbo er blodsukkeret stabilt, metthetsfølelsen varer lenge, og det er som du sier overhodet ingen grunn til å spise om man ikke faktisk er sulten!
Som vektoperert så skal jeg spise hver 3 time og det har jeg nå gjort i snart 6 år.
Kjenner jo at jeg ikke har så stort behov for å spise hver 3 time når jeg er på lavkarbo.
Har ikke sjans til å følge opp hver 3 time nå, men passer uansett på å få i meg 3-4 måltider hver dag.
Starter dagen alltid med frokost, så er det lunsj i 11-12 tiden. Utpå dagen blir det middag og jeg spiser alltid noe til kvelds.
I dag har jeg spist to måltider og snart er det tid for middag :)
takker for svar :) var som jeg hadde regnet med at dvs spise når jeg er sulten prinsippet.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.