< Tilbake til oversikten

Trøtt og sliten - og mat

Paris sa for siden:

Nå ser det ut å skje det som skjedde sist eg gikk på lavkarbo. Energien minker og jeg er svært trøtt hele tiden. Har bare lyst å sove og sove. Dette resulterer i at eg ikkje er så flink å lage meg til mat - blir at eg tar raske løsninger - som i dag å spise lavkarbois og drikker så altfor lite. Skulle lage kjøttkaker til middag - men enda opp i sofaen no og er supertrøtt.

Hvordan løser dere disse tinga? Av og til skulle jeg ønske jeg hadde en som elska å lage mat til meg:p for dette ser ut til å bli en ond sirkel...

Trj sa for siden:

Jeg har vært på nippet til å havne på den karusellen. For meg var - og er- løsningen å spise regelmessig, dvs. 3 måltider om dagen. Lag deg heller mindre måltider, frokosten min er bitteliten. Og pass på å få i deg fett og gode grønnsaker. Kraftløshet er ikke av det gode... Lykke til ! :)

Timiane sa for siden:

Kjenner meg igjen. Det jeg gjør når jeg ikke gidder lage mat, er å ta en rask løsning. Ofte blir det skinke og ost. En kopp kaffe med masse fløte i. Om jeg er sliten over litt lengere tid, som når jeg skal i ketose... Da hjelper det å sparke seg selv bak, når man først kommer igang, er det godt når det er gjort. Lurt å lage middag til flere dager når man først er igang.
Du får nok energien tilbake snart paris. Lykke til:)

Paris sa for siden:

Takk :) Ja tror jeg kunne trenge mer grønnsaker - blomkål og brokkoli. Skal prøve å peise meg opp og lage det til middag...:rodme:

Dolsi sa for siden:

Jeg løser dette ved at jeg alltid har eggemuffins i kjøleskapet.
lager 8-10 stk hver gang jeg lager dem og da har jeg noen dager.
Godt og veldig lettvindt :p

Engledans sa for siden:

Følger med på tråden her. Jeg er og trøtt og sliten, og sliter med å komme meg gjennom dagen, og orker ikke å lage orntli mat til meg.
Håpte lavkarboen ville gi meg energi, men nix.

Trj sa for siden:

Det med at du ikke orker å lage ordentlig mat og det at du sliter med å komme gjennom dagen henger sammen. Du MÅ spise. Og, når du ikke får nok å forbrenne gjennom karber, MÅ du spise fett ! Lag mindre måltider, ha mer fett en du tror det skal være og husk brokkoli og/eller blomkål hver dag !
Nå var jeg streng... men prøver å være hjelpsom :D

Trj sa for siden:

Ok, så slitenheten kommer ikke bare av kosten. Men, på ketolyse er hoved-energikilden fett.. Bare for å ha sagt det, jeg liker ikke fett kjøtt (flesk), så i motsetning til de fleste på ketolyse, spiser jeg karbonadedeig og kamkoteletter. Jeg kompenserer med CF og seterrømme... :D og deilig smør..

Paris sa for siden:

Jeg får sånne "Åh - jeg orker ikke mere fett" - følelser ... bare lyst å spise noe friskt og magert liksom :o

littleme sa for siden:

Signerer på den! Man må være sulten for at lavkarbo skal friste, spør du meg. Hvis jeg ikke har lyst på mat går jeg sulten så lenge at jeg blir kvalm, og da frister iallefall ikke lavkarbo : /

Trj sa for siden:

Et alternativ når du får lyst på noe friskt er Coleslaw, som du finner på denne siden:
lenabeatrice.net/kategori/lavkarbomat/grillmat/

Dressingen er jo fet (noe vi trenger), men samtidig frisk.
Denne opskriften var jeg kjempeglad for å finne når all mat syntes fet og tung. NB. Man må passe på mengden karbomessig.

TrillTrall sa for siden:

Da tar du noen bringebær, noen få er da lov på ketolyse også. :) Ha litt cc eller tyrkisk yoghurt til kanskje?

Paris sa for siden:

I går spiste jeg en del bringebær til lavkarbo - is. Det må da være lov 17. mai. Men kan vel ikke være så ille uansett når bringebær inneholder 3,2 kh/100 g?

Denne Coleslaw kunne eg godt tenke meg å prøve - men har litt "angst" når det kommer til gulrot og kål?:p

Trj sa for siden:

Denne coleslaw´en er lavkarbo. Bare ikke spise hele porsjonen på en gang :). Mindre karboer i rå gulrøtter enn kokte. Den er frisk !

Bringebær kan du spise mange dager, ikke bare 17.mai, bare du passer på mengden i karb-regnskapet ! Jeg spiser det ca. 3 ganger i uka med CF eller seterrømme. Deilig !:D

babydoll sa for siden:

Det er lov å være litt matlei! Når jeg er skikkelig trøtt og sliten og lei pleier jeg steike meg løvbiff og ha masse ost på, og kanskje litt kokt brokkoli med en smørdært på. Lavkarbo fastfood!

Engledans sa for siden:

Jeg prøver å lure i meg alt jeg kan av fett.;) og spiser broccoli til middag hver dag. Skal variere litt og spise litt til de andre måltidene og. Pleier å bli en eggemelk når jeg er travel, eller sliten, men ikke mer enn en om dagen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.