< Tilbake til oversikten

Litt leverpostei trygt?

cartman- sa for siden:

hei!

det er mange ting jeg savner i blant i ketose - en av dem er leverpostei...
jeg spiser proteinbrød med masse godt og fett pålegg (oster, pølse, spekeskinke, majones...) - men leverpostei har jeg foreløpig holdt meg unna.
men: leverpostei har jo ikke mer enn 5 gr karbo per 100 gram (til vanlig). vil det da være trygt å spise en skive eller to med leverpostei? eller vil potetmel, litt sukker, etc, som er i leverposteien - kaste meg ut av ketose?

erfaringer med det?

Gerd sa for siden:

Leverpostei kan du spise litt av. Vet det finnes flere typer med lite karboinnhold ( Firstprice bl.a) Les på pakningene før du kjøper :)

Og tell karbene med i dagens "regnskap" :ja:

TigerTove sa for siden:

Evt kan man lage selv, da har en full kontoll på hva som er i ;)

Rin sa for siden:

Du kan fint spise mye leverpostei, så lenge du velger riktig - first price og finsbråten sin gullpostei har veldig lavt karbinnhold. Og så er det faktisk kjempeenkelt å lage selv, om du har en food processor-dings å gjøre det i. :)

cartman- sa for siden:

tusen takk for gode råd! :) jeg ser jo på nett at finsbråten sin har bare 1 gram karbo - det er jo kanon. da slipper jeg å gi avkall på brød, leverpostei, agurk og tomat - favorittpålegget mitt - og i ketose, gjerne med masse majones :)

noen som forresten har tips til andre gode pålegg?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.