< Tilbake til oversikten

Bedre "grokjøtt" på lavkarbo?

Festina lente sa for siden:

Man leser jo masse om alle fordelene med lavkarbo her inne. Hud, hår, negler og jeg vet ikke hva, blir bedre. Kanskje det bare er meg, men jeg synes jeg har fått bedre "grokjøtt" etter jeg begynte på lavkarbo:o.

Små kutt og småskraper som tidligere brukte evigheter på å gro blir nå fine mye raskere - kan det virkelig stemme?? Og hva skyldes det eventuelt? Høyt inntak av proteiner? :forvirret

Ville vært morsomt å vite om det er andre som har erfaring som meg!

Camomilla sa for siden:

Har ikke merket noe på grokjøttet, men har definitivt bedre immunforsvar på lavkarbo! Pleier å ta med meg det som ER av forkjølelser, omgangssyker osv., men har greid meg veldig fin det halve året jeg har spist lavkarbo :) Forkjøla én gang! Det er jo ikkeno´! Har kjent tilbøyeligheter til å bryte ut i sykdom mange ganger, og hver gang tenkt at "å nei, nå er det på'n igjen" - bare for å oppdage at det har gått over av seg selv til dagen etter :p Jeg har også merket sterk bedring på håndeksemet som jeg har vært plaget med siden jeg var barn, og som gjerne blusser opp på denne årstiden. Eksemet har vært så godt som fraværende, det eneste jeg har hatt har vært litt tørr hud. Det MÅ jo være en sammenheng, tror dere ikke?

Festina lente sa for siden:

Jeg er overbevist om at det er en sammenheng - min eksem har også forsvunnet! :D

Forkjølelser derimot har jeg hatt plenty av, men det tilskriver jeg en svææært hektisk arbedssituasjon i perioder. Tenk hvor dårlig jeg hadde vært hvis jeg IKKE hadde gått på lavkarbo! ;)

Gullfisken sa for siden:

Hår og negler styrkes av B- vitaminer som det er mye av i bl.a grønne grønnsaker. Proteiner sørger for god sårheling, og er med på å bygge opp celler.
Begge deler er noe du får i deg mye av på lavkarbo. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.