Fant på Sunkost i Sandvika i helgen nye lavkarbo brød:) kjøpte 2 varianter; et med gresskarkjerner (som jeg ikke har smakt) og et med solsikkefrø og mandel som allerede er spist opp.
Syntes det smakte bra og var bedre i konsistensen enn det jeg har bakt selv. Har prøvd mange oppskrifter men ender ofte opp med en litt viskelæraktig/våt konsistens på mine brød desverre..
Gleder meg til å prøve gresskarkjerne brødet også!
I Dalens solsikkefrø og mandelbrød er det per 100 g: 4 g karbohydrater / 18 g protein / 33 g fett / 6,5 g fiber. Inneholder egg, mandler, sesamfrø, linfrø, solsikkekjerner, olje, bakepulver.
Håper dette er noe de fortsetter med og at flere enn meg liker de!
De er dyrere enn vanlige brød, syntes det meste av lavkarbo mat blir dyrere egentlig. Men jeg syntes de var verdt det, ble bedre enn de jeg baker.
Testet de på barna men det gikk ikke, men mannen i huset rappet flere skiver idag.
Rundt 700 g i hvert brød og det kostet ca 60,-.
(De er delt opp i skiver og jeg spiser 2-3 skiver til frokost)
Så vidt jeg vet er det bare Sunkost som har disse brødene.
Helt enig, man får det man betaler for!
Deilig i tidsklemma å ha mulighet til å kjøpe brød som er godt og raskt å spise.
Det tar også ekstra tid med lavkarbo diett, ihvertfall når barna i familien ønsker mer vanlig mat og vi ender opp med mange retter til middag...
Er ganske ny i gamet og merker at planlegging og innkjøp av mat er litt omfattende noen ganger. Og nåde de som spiser opp eggene "mine" :)
Enig!Har nettopp startet med Ketolysekuren, og det er sannelig ikke enkelt i starten med diverse innkjøp, går i grunnen for det jeg ikke har kjøpt før kuren :o Men på denne siden rekner jeg med at jeg kan finne diverse tips og oppskrifter, kjenner allerede rundt midjen at noe har skjedd:p Jeg har ikke kommet i gang med noe baking enda, men det bør vel være en kake til nasjonaldagen:rolleyes:
Her er bilder av Dalens Lavkarbo brød:
Det hele brødet er Solsikkefrø og mandelmel og den enslige skiven er det som er igjen av Gresskarkjernebrødet.
Er ikke som vanlig brød eller Fedonbrød, mer kjerner og grovere konsistens. Minner om de lavkarbo brødene jeg baker selv, som ikke blir så gode desverre...
skjønner at det er litt mer slik veldig lavkarbobrød ja, men jeg har samme opplevelse som deg. Når jeg baker selv blir det enten vått eller svampete eller eggete:S
Åssen er dette brødet på smak og konsistens? Ettersom han Stig A Dalen holder til i sandvika er det kanskje derfor dem tar det inn på sunkost der. Tviler på at jeg får tak i det her på Gjøvik da, men har sendt mail til sunkost og spurt:)
Når det gjelder smak så holder jeg en knapp på Solsikke og Mandelmel brødet, når det gjelder konsistens så leder Gresskarkjerne brødet:) De er ikke eggete eller svampete i konsistensen noen av de..
Håper de kommer i flere Sunkost butikker etterhvert!
Kjøpte det i går på Sandvika. Det med 4gr.kh /100 gr. Det med gresskarkjærner var vel med 8gr kg/100gr.
Smakte bra, men synes egentlig ikke Karina brød står noe særlig tilbake fra dette.
En skive veide 40gr., og da blir det vel 1,6 gr. kh for skiva, noe som er greit synes jeg.
Noen fra Molde her?
Det er et lite bakeri /utsalgssted der som holder på å prøve ut å bake lavkarbo brød. Var i Molde og fikk smake et brød som var under utprøving hos en venninde. Det var veldig fast. Men er ikke sikker på kh mengden på det da, men de legger vist opp til å få det veldig lavt. Det mindte litt mere om Dansk rugbrø uten at det var "surt". Det var veldig godt.
Blir spennende om det kommer i salg snart.
Har kjøpt beffe brødene i dag. Sa i fra at det var reklamert for her inne, så hun kunne vente seg en del etterspørsel.
Brødene kommer fra et lokalt lite bakeri og skal i første omgang selges i Sunkost- butikker i Asker og Bærum. Det selges frossent, da, så bør kunne sendes rundt om i landet om det blir nok etterspørsel!
Kanskje det blir litt billigere også, om flere kjøper det. Det er jo også gluten-, sukker-, gjær- og melkefritt, så det bør passe for mange!:)
Skal høre med venninda mi, husker ikke helt hva det het, men det var ikke de vanlige bakeriene, et lite nytt ett ;-) Men når jeg var hjemme i slutten av april så var det enda under utprøving. Men mulig å høre med de om og når det kommer i salg. Og hvor mange kh det er i det. Var nok det beste lavkarbobrødet jeg har smakt så langt.
Er tilbake på eggefrokosten min, og blir kanskje noe egen baking til jeg får tak i lavkarbo brødene igjen. Hyggelig ansatt på Sunkost Rykkin mente at en oppskrift med Squash ble bra på smak og konsistens..
Traff også en som driver Sunkost butikkene her og det er i første omgang planlagt salg av brødene på Sandvika (2 butikker?), Østerås, og Ski. Deretter i de fleste Sunkost butikkene på Østlandet :)
Første runde av brødene er utsolgt og de venter på ny runde fra Bakeriet.
Jeg spurte også litt om pris etc og flere typer og det er nå 3 typer de prøver ut i første omgang. Det er beregnet å koste ca 60,- per brød og med 15 skiver per brød så blir det 5 måltider (3 skiver per måltid).
Det stemmer med min erfaring.. 3 skiver er mer enn nok for meg til frokost eller lunsj.
Håper bakern er i farta og at de kommer i butikken snart!
Da er Dalens Lavkarbo brød igjen i Sunkost butikkene, Oslo Vest og Bærum.
Jeg fikk kjøpt det med mandelmel, det er Vollen bakeri som baker de og håper de også snart lager brødet med gresskarkjerner da det er min favoritt :)
Varierer nå med brød og knekkebrød til frokost og lunsj, og har en pause fra de uendelig mange eggefrokostene mine :)
Bor i Sandvika og oppdaget disse her om dagen - de delte ut smaksprøver. Kan bare si at de smakte fantastisk godt, men jeg har ikke råd til 60 kroners brød som student.
Har begynt å bake Nannahs brød med litt modifikasjoner, og ble hoppende glad nå som jeg endelig kan spise brød som smaker normalt grovbrød, fryseren er min venn :)
Dere som ikke allerede har prøvd dette brødet, må absolutt gjøre det!
Kun 2,5 karbohydrater pr 100 g, og det smaker kjempegodt! Det er det nærmeste vanlig brød du kan komme synes jeg, også er det superenkelt å lage. Dessuten er det ekstra deilig med nystekt brød med sprø skorpe. Det følger med en form i pakken, men brødet blir faktisk enda bedre om man lar deigen stå å tykne litt og deretter legger den over på en bakeplate og former det som et vanlig brød.
Om man ønsker et enda mer spennende brød, kan man tilsette f.eks krydder, soltørket tomat, oliven etc.
Brødet kan kjøpes bl.a her eller i helsekostbutikker.
Jeg har spist Dalens lavkarbo brød nå siden før sommeren og synes det utrolig deilig å ha noe ferdig i kjøleskapet som er raskt å lage og som er sunt og godt. Spesielt til frokost når vi har dårlig tid før barnehagen, skolen og jobb men også om kvelden når jeg er litt "fysen". De fleste Sunkost butikkene i Oslo / Akershus selger disse brødene nå.
Ang prisen så koster de rundt 60,-. De er veldig drøye da de er ferdig oppskåret og man blir mett av 2-3 skiver. Jeg spiser 2 og min mann spiser 3.. Dvs ca 5 måltider av 1 brød. Det er ikke billige ingredienser her, nøtter/kjerner/egg etc koster og det ser man også når man skal bake selv.
Tror de har justert oppskriften noe, da de siste brødene jeg har kjøpt virker mer faste og har mer stekeskorpe.
Heia Sunkost som har klart å gjøre hverdagen min bedre!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.