< Tilbake til oversikten

Fedons franske sjokoladekake

Buck sa for siden:

Hei!

Jeg tenkte å bake Fedons franske sjokoladekake til 17 mai.
Jeg har funnet oppskrift, men lurer på hva man kan gjøre for å holde karb-nivået lavest mulig? Ser at noen bytter den ene sjokoladeplata med sukkerfri sjokolade. Smaker det like godt om man bytter ut begge platene med sukkerfri sjokolade? Lurer også på om det er krise om man dropper glasuren?

Yonah sa for siden:

Jeg bytter ut med kun sukkerfri sjokolade, går helt fint. Jeg bruker også 200g sjokolade og ikke 250g, men tilsetter 25g ekstra smør pga det fettet som man kutter ved å kutte 50g sjokolade. Og 1/2dl sukrin, synes ikke kaka trenger mere. Med mere sukring synes jeg kaka bare smaker sukrin og jeg liker ikke den isende smaken og ekle ettersmaken av sukrin. Mannen synes kaka er veldig god slik jeg lager den, og søt nok.

Jeg synes den er best med glasur på, uten er den ikke like god. Men det funker å halvere glasurmengden altså.

Og server gjerne med en kremklatt på kakestykket, det er utrolig godt!

marjusen sa for siden:

gidd du poste oppskriften her? er det noe for ketolyse dette?

Buck sa for siden:

Imse, baket kaken etter din oppskrift og den ble knallgod!:) Takk for tipset:)

Yonah sa for siden:

Så fint! Vi elsker den kaka, og baker den ofte til bursdager og til besøk( som gjerne vil ha sukkerfritt, serverer nemlig ikke søtningsmiddel til hvem som helst).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.