< Tilbake til oversikten

Fedonbrød på Rema 1000?

Anos sa for siden:

Stemmer det at det selges der? Evt hvor mye kh er det i brødet?

Kitt sa for siden:

Fedon- brødet selges i de fleste Rema- butikker, inneholder 18karber pr 100g og er kjempegodt!:D

Zillah sa for siden:

Ja, og så vidt eg forstår så har Rema1000 eineretten på salg av det også. Eg må planlegge "køyre inn til byen for å kjøpe brød"-dagar, for vi bur nokre mil unna nærmaste Rema. 18 kh per 100g, og det kostar 29,90 per stykk.

Anos sa for siden:

Whaaat.. Det ante jeg ikke!!
Hvor mye er det sånn ca-ca i en skive?

Cherry sa for siden:

Kommer jo an på hvor tykk du skjærer skivene dine. Det er jo bare å skjære opp, veie skiva og da 18,9 x 0,30 om skiva veier f.eks 30 gram.

Pass opp. Det er hvetemel i brødet.

TrillTrall sa for siden:

Brødet er godt, men det finnes ikke mettende så da må du stole på pålegget. :) Jeg kunne sikkert spist opp et helt brød i ett måltid om jeg hadde f.eks. nugatti på skivene.... :o

Camomilla sa for siden:

Jeg kjøpte dette brødet for å teste på mann og barn. Føler at det inneholder litt for mye karber til meg, men ønsker jo at familien også skal kvitte seg med iallefall NOE av stivelsen i kostholdet. Hos mannen falt det i god jord, han synes det både smakte godt og hadde god konsistens. Hos barna var det heller lunken mottagelse, siden brødet inneholder endel hele frø. Synd, det hadde vært et flott alternativ for dem :(

nellie sa for siden:

Synes brødet er veldig mettende jeg:) Holder leeeenge med to skiver. Men har vel alltid gått inn for å spise pålegg med litt brød under og ikke omvendt..

Både mann og baby synes det er deilig:)

Bestemamma sa for siden:

Men prisen er jo enorm da..for et...bittelite brød...:(

Zillah sa for siden:

Ja, det kosta 28,90 inntil eit par månader sidan. Men brød er jo generelt dyrt da, det er langt ifrå det dyraste heller. Vi pla kjøpe First Price kneipp før lavkarbolivet. Det kosta 5,90 per stk... Men det er vel eigentleg berre skit. No får heller ikkje ungane ete eit halvt brød til kvart måltid lenger heller, så det får heller berre vere.

Det eg liker minst med Fedonbrødet er at det er soya i det. Men det er langsomme karber og ikkje så mange totalt heller. Om du skjær opp i brødskjæremaskin på butikk blir skivene (iallfall om vekta mi er nokonlunde til å stole på) 15 gram kvar. Da får du 2,7 kh per skive og det er i samanhengen ikkje så alvorsleg mykje.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.