Jeg fant oppskrift her inne på bløtkakebunn. Den skal jeg prøve.
Så tenkte jeg å muligens røre friske jordbær blandet med litt flytende natreen og smøre bunn og topp med.
Oppå der vurderer jeg å vispe krem av fløte blandet med litt sukrin og natreen, samt en liten dæsj vaniljepulver. Blir det godt?
Smak deg fram når du søter vaniljekremen - det er veeeeldig godt ;) Jeg liker også å ha oppi en klatt med meierismør tilslutt (rør inn når du tar kjelen av plata. Usalta er anbefalt, men jeg liker hva vanlig meierismør gjør med smaken). Jeg bruker flytende natreen - gjerne sammen med sukrinmelis - men har laget med kun natreen også.
Den kan stå noen dager i kjøleskap. Du kan helt klart lage i dag og oppbevare til mandag. Jeg har pleid og lage helles nøttemarengs med vaniljekrem (oppskrift her inne) og den holder seg fint en liten ukes tid. (Hvis den overlever MEG så lenge da...;))
Jeg synes hele valnøtter er veldig dekorative. Ellers har jeg en stor hage med div spiselige blomster som ofte får plass på kakene mine. Blomkarse, ringblomst, agurkurt, tulipan, stokkrose, løvetann og roser for å nevne noen.
Jeg smaker meg frem med søtning, litt sukrin, så flytende natreen og litt splenda. Synes det blir bedre smak når jeg blander. Bare sukrin gir isete rar smak, de andre blir litt beske. Kan nok stå en stund. Lagde den på en suksessterte, tilsatte da smør, men den stod i mange dager. Ville ventet med å tilsette pisket krem til du skal bruke den.
Jeg lagde lavkarbo kakebunn x2. Så moste jeg frsike jordbær med stavmikser og la over begge bunnene i tykt lag.
Over der smurte jeg vaniljekremen jeg lagde utifra oppskriften her. Takk! :)
Over kaken hadde jeg pisket kremfløte med sukrin og flytende natreen i, og på toppen pyntet jeg med friske jordbær, bringebær og norske flagg.
Kaken ble spist av alle. Den be knallglod!
Høres flott ut :D Kan jeg spørre hvilken oppskrift du brukte på bunnen? :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.