I går bakte jeg sjokolademuffins ut i fra denne oppskriften! De ble kjempegode, men de så litt klumpete og kjedelige ut.
Jeg tenkte å bake disse igjen til 17.mai når vi skal i middagsbesøk. Men jeg hadde så fryktelig lyst å få muffinsene til å se litt penere ut. Så da kommer spørsmålet mitt. Er det noen som har en oppskrift på en sjokoladesmørkrem eller lignende. Slik at jeg kan lage noe som ser LITT sånn ut: :stortsmil
Har sett på noen som består av smør, melis og sjokolade. Mon tro om det er mulig å bruke sukrinmelis og sukkerfri sjokolade..? Noen som har lure tips til meg? :smile:
Ingredienser:
100g smør
300g siktet sukrinmelis (eller tilsvarende søtning)
1 1/2 ss kakao
1 1/2 ts vanilje (orginaloppskriften bruker 1 1/2 ts vaniljesukker)
3 ss kaffe
Fremgangsmåte: 1. Smøret må være temperert før man begynner for å få et godt resultat. 2. Smøret piskes sammen med det tørre til en smidig masse, før kaffe tilsettes. 3. Som en smaksvariasjon kan du tilsette likør, brun rom, eller annet. (Amaretto, Grand Marnier, eller Kahlua kan brukes.)
Skulle lage sjokoladeglasur til muffinsene mine, Blei kjempeskuffa over denne kremen. Den smaka vondt! Sikker på at det ikkje er skriveleif i oppskrifta? Eg brukte til og med bare 100 g sukrin, for eg syns det hørtes mye ut. Men eg måtte bare hive kremen, for det var sykt med sukrin smak, brant i halsen.
Pleier du lage den ofte?:) Kanskje me har ulik toleranse for sukrin:p
Tror eg bør tilføye for oss som ikkje er ekspert på matlaging, at sjokoladen bør smeltes før den helles opp i halveis piska krem. Prøvde først å smelte sjokoladen i fløten, men da ville ikkje fløten bli krem:)
Heldigvis gjer øvelse mester;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.