< Tilbake til oversikten

Hvorfor er jeg ikke sulten?

Paris sa for siden:

Har ikke spist siden frokost. Da spiste jeg kun litt salat med fetaost og olje. Nå kjenner jeg at jo det kan vært godt med mat. Men det blir jo så sjelden jeg er sulten. og spiser ikke så mye pr måltid heller.

Hva betyr igrunn dette for vektnedgangen? Føler ikke for å spise for å spise heller -- det var jo det som jeg gjorde på høykarbo - gikk å snuska etter noe å putte i munnen. nå har jeg ikke dette behovet - tar heller et glass vann.

men fortell..dere som vet dette;)

kamp sa for siden:

Fordi kroppen bruker eget fett til energi.

Paris sa for siden:

jippi :D er det? Så vanvittig deilig da:p

Trj sa for siden:

Jeg har notert meg at sult føles annerledes på lavkarbo. Aldri dette deperate suget, men mer følelsen av "tom mage" som man kan leve med timesvis. For meg er det likevel lurt å spise relativt faste måltider (og heller mindre) for ikke å bli slapp og kraftløs. Dette kjenner du på sjøl ! :D

Paris sa for siden:

Ja skjønner hva du mener... og jeg tror jeg har vekslet tørst og sult tidligere - nå drikker jeg kanskje litt lite sammenlignet med begynnelsen - fordi jeg ikke er så tørst heller lenger. skal skjerpe meg med vanninntak.:o

xRainx sa for siden:

Har det på samme måte! Men når man er vant til å spise masse, så blir også magesekken større. Mens når man endrer kostholdet og venner magen til mindre, så blir også magesekken litt mindre.
Men anbefaller også det som de andre sier. Lag deg et lite måltid selv om du ikke føler deg så sulten, men for å få mer energi så du slipper å gå på tomgang. :p

Antoinette6 sa for siden:

. . .og så blir man så mett av alt fettet. Jeg elsker det ! Og deilig å ikke fokusere sånn på maten ! Spiser to måltider om dagen, jeg, som regel. Og er lykkelig med det !

Camomilla sa for siden:

Jeg spiser også to måltider om dagen. Har alltid innbilt meg at jeg "må" ha frokost - selv om jeg strengt tatt ikke er sulten før i ti-tiden på en vanlig arbeidsdag. Fantastisk å oppdage at kroppen fungerer helt fint uten dette måltidet, som egentlig bare var stress for et b-menneske som meg. Spiser lunsj i 11-tiden, et stort måltid, noen nøtter i bilen på vei hjem fra jobb (har lang reisevei) og middag i 18-tiden. Og det er det :) Må presisere at begge måltidene mine er store, men nå har jeg ikke såååå mye ekstra på kroppen lenger å tære på. Jeg har heller ikke merket noen sammenheng mellom vektnedgangen og måltidsfrekvens/matmengde - har opplevd å gå ned både på lite og mye mat.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.