Jeg sovna på fest når klokka var 22 i går, var så full at jeg nesten ikke klarte å gå og ble av en eller annen grunn skremt av mitt eget speilbilde når jeg satt på do.... hadde drukket 4-5 drinker med smirnoff og fun light
Etter 2 timer stod jeg opp og var bedre i formen, men drakk bare vann hretter, likevel fikk jeg for første gang hangover, med vondt i hodet og svært redusert form... Er det normalt når man er i ketose??
Jeg spiste ingenting når jeg hadde drukket, så det er kanskje grunnen til jeg ble så full??
Jo men jed drakk for 2 helger siden, hadde faktisk 4 cider og ganske mye sprit og saft, var ikke dårlig i det hele, men denne gangen må jeg har trodd jeg hadde mer roen og drukket alt for fort eller noe...
Jeg er iallefall i ketose og var nok veldig dehydrert i dag når jeg var på do, 17 timer etter alkoholen selv om jeg drakk mye vann...
Fargen på stixen trenger ikke å ha noe med dehydrirng å gjøre. jeg drikker MASSE og har alltid mørke stix. I tilegg mener jeg å ha lest at alkohol påvirker ketonene i kroppen og kan da gi feilaktik utslag på sixen.
Etter et glass eller to med vin kjenner jeg det VELDIG godt. Og samboeren ble omtrent full etter bare 1 lavkarbo-øl. Greit at jeg ikke har verdens høyeste alkoholtoleranse-grense i utgangspunktet, men den har endret seg litt ja etter at jeg startet med ketolyse...
Fint at denne tråden kom opp i dag for jeg sitter som et spørsmålstegn her.
Var i 30-årslag i går. Har bare vært på Ketolysekuren i 3 uker og dette var første gang jeg har hatt i meg alkohol. Hadde lagt en plan for å ta det rolig, men den røyk ganske fort da effekten av alkoholen slo til. Visste at jeg ville tåle mindre, men hvor lite var overaskende. Utover det jeg hadde tenkt å få med meg ble det endel vanlig pils(hadde med lav-karbo sjøl) + en stor kebabmiddag (med pommes frites og alt) Ikke bra i det hele tatt.
Så kommer spørsmålet mitt som jeg håper noen kan svare på:
Jeg ville bare sjekke på stixen, og gjorde det rundt 19.00.Den var kjempemørk. Lilla som var noe i mellom 50 og 100.
Det kan jo ikke stemme! Kan alkoholen gjøre at den slår ut? Tok jeg den for tidlig på kvelden eller er det noe annet som kan være feilkilden. For jeg kan jo umulig være i ketose.
Eneste som var bra med hele historien er at i dag er jeg så fyllesyk at jeg akdri kommer til å gå på en sånn smell igjen:)
Hei Gerd.
Nei, det var ikke alkoholen nødvendigvis jeg tenkte på, men heller at det ble øl i såpass mengde at jeg skulle kommet ut av ketose på bare det. Og så maten med pommes frites og saus.
Så enten har jeg en veldig høy terskel for å falle ut av Ketose eller så er det en feilkilde ett eller annet sted.
Regnet kjapt på det jeg fikk i meg og ligger vel rundt 100 g karb, og det er uten de tingene jeg ikke vet antallet på som kebabkjøttet og sausen
Oki.
Som sagt, så ligger det mange tråder fra før, hvor dette blir diskutert.
Jeg har ingen fasit. ;)
For meg var stix kun en indikator på hva som skjedde i urinen.
Det ligger en tråd her som heter "hva du har ønsket å vite om ketose"
Søk på den, der står det masse info.
Alkohol brytes ned i leveren og restproduktene er ketoner, akkurat som fett blir brutt ned i leveren og er blitt til ketoner. Og overskudd ketoner slår ut på stix uansett hvor kilden kommer fra.
min stix som alltid har vert lyserosa uansett her helt mørkelilla ennå, selv om jeg drikker masse
Får bare håpe det er et godt tegn og at jeg forbrenner, har vert sånn siden jeg drakk på fredag, og nå har jeg på 3 uker klart å bruke opp en pakke med 50 stix hehe
Gammel tråd, men jeg signerer denne. Jeg var dum nok til å drikke nesten en hel flaske bacardi, jeg bokstavlig talt husker ikke halve kvelden eller hvordan og når jeg kom hjem. Helt for jævlig :p
Og jeg er så sinnsvakt fyllesyk fortsatt selv om jeg slutta å drikke relativt tidlig. Aldri før har cola frista mer enn nå(jeg tror fortsatt på barnekjerringrådet om at cola hjelper mot vond mage ;) ).
Nå! Jeg er en stor mann da :D Har ikke vært problemer med sånt før, men veier ca 30kg mindre enn sist jeg drakk så mye og jeg har ikke drukket meg brisen engang etter jeg begynte med lavkarbo. Uansett så skjer ikke dette igjen..snart 18 på kvelden og jeg roper på elgen fortsatt. :|
Åherregud! 1 hel flaske bacardi? Det hadde sikkert endt med sykehus innleggelse for min del. Jeg kan virkelig ikke drikke så lenge jeg er i ketose, ble kanondrita på en halv flaske vin, hadde blackout ca 4 timer.. KJEMPEflaut med tanke på at dette var når jeg var ute med den nye jobben... Er 2 mnd siden, og jeg blir enda mobbet for det!:o:o:o
Haha. Jeg vet jeg drakk mye, det rare er at jeg ikke husker NOE fra jeg gikk ut til jeg kom hjem. Og i følge folk jeg var med virka jeg ikke noe særlig full.
Har ikke hatt sånn fjortisfylla siden tja..jeg var fjortis.
Aldri igjen. ;) Tror jeg skal prøve varianten med 3 lavkarboøl og bare slappe av neste gang.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.