I dag så kjøpte jeg meg en Flintstek av svin som jeg tenkte jeg skulle lage til middag, men jeg hakke peiling hvordan jeg skal tilberede den. Den kosta typ 30 kroner og tenkte at jeg burde lære å få i meg andre typ kjøtt enn bare kylling. Skjønner godt at den burde grilles, men med tanke på at jeg ikke har en grill har jeg lyst til å prøve noe annet med den, men usikker på hva. Har dere noe forslag til hva jeg kan gjøre? :)
Jeg er ingen ekspert på steking av kjøtt,men det jeg hadde gjort var å kryddre med salt og pepper, og stekt i et par minutter på hver side. Sikkert litt kjedelig, men det er jo litt mer smak i enn om du er vandt til bare kylling. Og det finnes jo et hav av tilbehør du kan velge mellom!
Jeg ville krydra den med krydder du liker, stekt den i stekepanna på god varme i nøttebrunt smør. Stekeskorpe på begge sider. Så lagt på lokk, dratt stekepanna til siden og la den hvile seg imens du gjør klar tilbehøret :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.