[email protected] sa for siden:
Kan jeg spise jordbær med fløte??????
Noen som vet? :)
[email protected] sa for siden:
Kan jeg spise jordbær med fløte??????
Noen som vet? :)
Charlott sa for siden:
6.6 gr karb pr. 100, så litt jordbær er ok :)
Det er veldig greit å bruke feks matvareguiden om det er varer du lurer på karbinnholdet i :)
Lava sa for siden:
Det har jeg spist i dag :ja: Er jo begrenset hvor mye man behøver spise,
så en liten skål bør du kunne unna deg :)
Vei opp 100 gram og se hvor mye det blir
TrillTrall sa for siden:
Det bestemmer du jo selv. :) Du har ikke angitt noen kostholdsfilosofi så det er vanskelig å si. Jeg har bestemt meg for å spise så mye bær jeg vil og i går hadde jeg en liten kurv på 250 g jordbær med litt sukrin på til kvelds. :) Men jeg er ikke i ketose da og er heller ikke overvektig.
Timiane sa for siden:
Jordbær i små menger bruker jeg å unne meg. Liker du bringebær, så inneholder de mindre karber... Bare et lite tips.
Tone-G sa for siden:
Et lite tips til nytelse..
Noen store fine jordbær dyppet i smeltet sukkerfri sjokolade fra Sjokoladeprinsen :sikle: Det er veien til himmelrike asså.. Lovlig godt en gang i blant..
PS En liten sjokoladeplate rekker til veldig mange jordbær :ja:
wafle4 sa for siden:
Jeg har spist mellom 6 og 10 bær daglig nå med splenda og masse fløte. er fortsatt i ketose. Gleder meg til de norske bærene.:p
KiNo sa for siden:
Hvorfor slår du ikke bare opp i matvaretabellen?
Camomilla sa for siden:
Jordbær med fløte har jeg bestemt meg for at jeg skal unne meg i sommer :) Spiste det forrige helg (3 store bær, en god skvett fløte og splenda over), veeeeldig godt! Tror nok ikke det blir så ofte, men bedre enn å ryke på en iskremsmell, lissom :p
Dolsi sa for siden:
Har pyntet lavkarbo bløtekake med jordbær nå. Gleder meg til å smake på den, ser så lekker ut med jordbær på :p
Alynna sa for siden:
Da jeg begynte kuren i fjor så spiste jeg jordbær, bringebær, blåbær eller en blanding av disse nesten hver dag, med masse fløte og sukrin/canderel på.
Jeg tror jeg holdt meg til ca 150g per dag (mest bringebær) og brukte resten av karb-kvoten på annet småtteri, for min del holdt jeg meg fint i ketose og gikk ned masse. Det er jo en fin måte å få i seg masse fett på, og det hjalp meg i alle fall.
Alynna sa for siden:
Synes folk er generelt alt for redde for alt som heter "dessert" av gammel uvane. Sjekk næringsinnhold, det forteller det aller meste. Jordbær med fløte er ikke verre enn fløtegratinert broccoli.
Nå er det noen som klager på at søtstoffer stopper vektnedgangen men det merket ikke jeg. Evt dropp søtning om det er tilfellet for deg, ikke bærene. Tror det er mest skjulte karber andre steder, som er partystoppere, men så skylder folk på søtningsmidlene. Psykologi?
marionilona sa for siden:
Mmmm, jordbær med fløte blir dessert i morgen, og jeg gleeeder meg :)
wafle4 sa for siden:
Hadde lavkarbo-jordbær-bløtekake idag siden det var 17.mai. Den skal prøves utenom 17.mai også. Deilig å spise bløtkake med god samvittighet.:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.