Simpfan sa for siden:
Spiste i dag på jobb en softis fra dilom is. Det var herlig godt det. Men lurer på hvor mye næringsinnholdet er her? Skal føre det inn i dagboka, og trenger næringsinnhold for softisen.
Simpfan sa for siden:
Spiste i dag på jobb en softis fra dilom is. Det var herlig godt det. Men lurer på hvor mye næringsinnholdet er her? Skal føre det inn i dagboka, og trenger næringsinnhold for softisen.
arnakristin sa for siden:
Hei,
Dersom du ikke finner ut av næringsinnhold i matvare/ingredienser på Matvareguiden eller næringsinnhold.no, så er produsentens hjemmeside ett alternativ ..står det ikke der heller så send produsenten en e-post.
Diplomis
SOFTIS- MIKS, ASEPTISK 5 L
Simpfan sa for siden:
Har sendt en mail til Diplom is nå, så får vi se om det kommer noe svar. Takk for hjelpen uansett:)
Yonah sa for siden:
Det er link til næringsinnhold i linken over. Det er 21g karbohydrater pr 100g softis.
nellie sa for siden:
En "vanlig" softis skal veie ca 75 gram.. Har da 17 gram karbohydrat hvorav 9.2 gram er sukker.. 2.6 gram protein og 8.3 gram fett:)
frøken sa for siden:
Var det så ille da? Hadde sett for meg minst det dobbelte...
Kanskje jeg skal unne meg en på 17. mai
nellie sa for siden:
For meg er det ikke ille hvertfall.. Men spiser man ketogent er det jo ikke noe særlig da:p
Gerd sa for siden:
For ketolyse er det altfor ille :ja: 1 is er mer en dagsinntaket for karber.
Men man velger jo sjøl hva man vil gjøre.
Jeg personlig ville ikke gjort det under slankeprosessen. Men jeg vet at en øyeblikks nytelse for smaksløkene slik, resulterer for meg både vektstopp og oppgang.
Spiser du den, så gjør det i vertfall med god samvittighet :ja:
Skulle vekta stoppe opp litt etterpå, så vet du jo hvorfor. :)
frøken sa for siden:
Kommer nok til å spise den ja... tåler MYE karber uten å gå ut av ketose, så kan helt sikkert spise den, men planlegger mer, så ketosen stopper nok. Men det får jeg ikke dårlig samvittighet for, og er i ketose etter et par dager igjen etterpå.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.