< Tilbake til oversikten

Noen som har erfaring med p-sprøyte?

Kanel sa for siden:

Jeg vurderer å begynne med p-sprøyte og lurer på om noen kan dele sin erfaringer med meg.
Jeg har store menstruasjonsblødninger og håper det kan bli noe bedre med p-sprøyte.
Vanlig p-piller er ikke noe for meg, heller ikke hormonspiral.

Glad om noen vil svare!

Summer sa for siden:

Kan jeg spørre hvorfor de to andre alternativene ikke er noe for deg?
P-sprøyten er jo hormoner det også...

Jeg har ikke personlig erfaring med p-sprøyten men jeg kjenner to stykker som har brukt det som blødde ca to dager i uken....:rolleyes: og som ikke fikk menstruasjonen igjen på lang tid etterpå. Jeg leste endel om P-sprøyten på den tiden (ca 10år siden) og var ikke særlig imponert... Men siden det nå har blitt så vanlig igjen, så går jeg utfra at de har forsket seg frem til et bedre alternativ? (dette kan du jo spørre legen om).
Dersom du ønsker å prøve det, så vil du jko se hvordan akkurat din kropp reagerer på det. Alle er vi forskjellige.:)

mofe sa for siden:

jeg brukte p-sprøyte for to-tre år siden, i 9 måneder. mistet mensen ganske så fort, men så.. begynte jeg å blø rundt 50% av tiden.. mere spotting, men utrooolig irriterende og styrete..

Da jeg sluttet, gikk det 3-4 måneder før jeg fikk tilbake menstruasjon,

boble sa for siden:

Vil så absolutt råde deg til å IKKE ta den P-sprøyten:
Jeg gjorde det da jeg sluttet å amme minstemannen min,og måtte ha noe annet enn mini-piller.
Hadde gått ned alt jeg hadde lagt på meg etter svangerskapet,og var meget fornøyd med det.
Så fikk satt denne sprøyten,og innen en mnd hadde jeg gått opp 10 kg!!!!!!!
Jeg ble skikkelig desperat,men det er ikke noe man kan gjøre når den først er satt,så jeg måtte bare vente til virkningen avtok!:eek:
Men de kiloene har satt seg godt fast. Det er de jeg sliter med enda.
Så klart reagerer ikke alle sånn som jeg på P-sprøyta,men ville bare gi beskjed,sånn tilfette.

Lykke til,samme hva du velger!!:p

mofe sa for siden:

boble, du gikk opp 10 kg på en måned??? Det er jo helt villt..

Men jeg ville bare si, at jeg har endel venninner som har tatt p-sprøyte, og er storfornøyde, blør ingenting, og anbefaler det på det sterkeste!

Man vet jo ikke hvordan man reagerer før man har prøvd... :)

boble sa for siden:

La oss si 6-7 uker,da.. Så jeg ikke overdriver så fælt.
Men, vektoppgangen startet med en gang.
Jeg tok den sprøyten to dager før vi dro på hytta i fjorten dager,og de siste dagene der så hadde jeg problemer med å få igjen knappene på buksene mine.Og det ble bare værre og værre.
Men jeg vet og` om mange som bruker den sprøyta,og syns det er helt topp.
Sånt er så individuelt!! Umulig å vite før man har prøvd!:rolleyes:

magdalena sa for siden:

Jeg har ikke blitt anbefalt p-sprøyte av legen min.Jeg tenkte at det måtte jo være så praktisk så slipper man å tenke på piller og slikt.Tvert i mot,anbefalte han meg mini piller,som er enda verre en p-piller for en glemsom Magdalena.:o Kjenner ingen med erfaring av p-sprøyte og tror ikke den er så populær,men hvem vet..

Kanel sa for siden:

Hmm, nå ble jeg ganske i villrede her.

Jeg har sterke menstruasjonsblødninger og mener å ha hørt at man slipper å blø når man bruker p-sprøyte.
Nå ser jeg jo at det er delte erfaringer med dette,så jeg vet ikke helt.
Jeg trenger egentlig ikke prevensjon, så dette er for å slippe unna de verste røde dagene.
Skal til gynekolog til uka, så får jeg høre hva han synes.

Takk for svar!:)

Mizzmaya sa for siden:

Jeg bruker p-sprøyta, har brukt den i maaaange år. Ingen forskjell på meg fra når jeg ikke bruker den. Om noe-så MER sexlyst. Ellers hadde jeg et opphold nå i et halvt år fra den, og når jeg begynnte på igjen, så tok jeg av meg 10 kg på 6 uker.. vet ikke hva årsaken var, men jeg hadde en periode med mindre matlyst, og det kan selvfølgelig være tilfeldigheter at dette startet rett etter jeg tok den. Men har ALDRI til dags dato lagt på meg av sprøyta.

Mizzmaya sa for siden:

Og i tillegg, ble jeg gravid på en måned etter jeg brukte den sist.. derav jeg fant ut at jeg skulle ha et opphold etter aborten.. Og de fleste har det vel som meg.. pleier å ha et opphold mellom hver sprøyte, så jeg får menstruasjon, sånn at kroppen ikke skal "glemme" hvordan den produserer og sender egg nedover. Husk, det er de som har bivirkninger, man hører om, ikke de som er fornøyd med legemidlet. Det er de færreste som har bivirkninger, og sprøyta Depo Provera funker fint for de aller fleste:) Hilsen en ex legesekretær

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.