Er det noen som kan gi meg ett eller flere gode tips om nettsider som selger rimelig og variert tvalg av lavkarbo-varer? Som cocosa, fiber husk, udo`s o.l., slike varer som det sies å være lurt å ha i skapet.
Heromkring får jeg ikke tak i slike varer verken på helsekostbutikken eller de såkalte velassorterte dagligvarebutikkene... :confused:
Er det noen som kort kan si noe om tollregler for netthandel fra utlandet også, for der er jeg rimelig grønn..... :p
Jeg kan selsvagt spørre helsekostbutikken om de kan bestille for meg, det har jeg faktisk ikke tenkt på. Og ellers, ikke engang fiber husk får man kjøpt på dagligvarebutikkene her; det eneste jeg har fått tak i er en boks Splenda og gresskarkjerner. :o
Du må i alle fall sørge for å handle for under 200 kr, dette er viktig for om du handler en krone over så må det fortolles og i tilleg så konmer det tilleggsregning fra DHL på 110 kr om du får det sendt via dem. Hva Posten gjør er jeg usikker på da jeg aldri har fått tilleggsregning fra Posten, (selv om jeg vet jeg har vært rett over 200 kr der også, tror ikke de er så fryktelig opphengt i om du går en krone eller to over, men det er DHL!). Så nå blir alt bestilt via Posten her i huset i alle fall.
Men jeg handlet altså for ca 202 kr og fikk det sendt via DHL og det ble DYRT! Kostet nesten 200 kr ekstra, altså 110 til DHL og så ca 80 i toll.
Her står det litt om avgiftsfrie varer, og varer som er forbudt å importere bl.a.
Som nevnt over her, så er det sånn at hvis du holder deg under 200kr (ekskludert frakt), og ikke kjøper noe som ikke er lov til å ta inn i landet, burde det gå smertefritt;)
Omregningskursen settes av tollen for ca en uke av gangen (sjekk dato), og finnes her (legg bare merke til at mange av kursene vil bli oppdatert i morgen):)
Jeg har bestilt litt forskjellig på nettet nå, og oppdaget at enkelte varer var langt rimeligere på gymgrossisten.no enn på lavkarbo-torget.no, og det var også rimeligere frakt. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.