Jada da var vekta kommet tilbake igjen i løpet av 2 år igjen med dårlig livsstil.
Tenker nå å gå ned en ca 20kg(Ikke at jeg vet hva jeg veier, har ikke noen vekt som funker) Men måler meg med målebånd istedet og bruker det som motivasjon.
I går proppa jeg meg med nudler, xxlbanansplit og øl for siste gang på en god stund :P
Idag gikk det i egg og bacon + litt grønnsaker.
Er det smart og nesten unngå karbs til man kommer seg inn i ketose eller er det like lett/lettere og komme inn i ketose med 15-20g karbs om dagen?
Har ikke noe stix til å sjekke men regner med jeg kjenner den gode ånden om noen dager alikevel :)
Det er ikke nødvendig å kutte ut karbene helt. Hvis du har levd så høykarbo som det høres ut nylig, så ville det nesten være bedre å trappe ned litt sakte for å ikke gå på en skikkelig sukkerabstinenssmell. Du kommer nok til å komme i ketose enten du ligger på 20 gram eller 0 gram, men karbo fra grønnsaker er en bra ting, så ingen grunn til å kjøre en helt ekstrem redusering.
Syke sukkerabstinenser idag, sykt vanskelig å gå forbi 10kr kroneis på narvesen og halvpris på påskegodt på butikken. Var "flink" og gikk for fløte + bringebær, med en flaske hvitvin på deling med dama.
Hmm nå er jeg ikke sulten i det hele tatt selv om jeg ikke har spist på en ca 15 timer. Burde jeg bare presse i meg noe fett eller bare vente til jeg blir sulten ?
Dette har da ført til mye lesing av tidligere poster om diverse søtningstoff der man nesten blir mer forvirret for hver post man leser. Det jeg tror jeg kom fram til var at jeg må regne med karbene altså 50g :( Stemmer dette?
Hvilke søtningstoffer er trygge med tanke på karber i ferdiglaget godteri? (Ikke noen aspartam debatt om helseskader nå plz, den har alle fått med seg allerede ;) )
Sukrin blir vel så og si ikke brukt i noe som helst heller ikke stevia. Så er det da bare aspartam og acesulfam-k som gjør at man ikke må tenke på karber?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.