Skal på en 12 timers lang kjøretur i morgen og da er det ikke så store muligheter for å steke egg og bacon osv.
Lurte på om jeg kunne få noe forslag til nistemat, evt. Hva jeg kan spise langs veien (fra butikken) Som er godt og lavkarbo? Kan spise saltaer og slikt, men kunne nok tenke meg noe annet også.
Noe jeg også har lurt på som passet inn i samme spm. er hva jeg kan spise på restaurant f.eks?
Godt spørsmål, det er dette jeg alltid sliter med også!
Har det vanskelig med å komme ut av sengen om morgen, så jeg må som regel løpe avgårde,
da er det greit å svippe innom en butikk på veien for å få i seg en matbit, men det er jo INGENTING
lavkarbo mat man kan kjøpe på farten? :( Jeg liker ikke CC, men kanskje det hadde vært noe for deg?
Hvis jeg skal ha noe på farten blir det som regel atkins sjokolade eller noe baconchips. Ikke så bra.
[ Jeg liker ikke CC, men kanskje det hadde vært noe for deg?
Hmm, hva er cc?:P Ellers er jeg helt enig med deg, det er vel en av ulempene med dette kostholdet, det er begrenset på hva man kan kjøpe av ferdigmat...
Bra spørsmål!
Blir litt lei av salat og jeg har mer lyst på fort-ferdig-mat.
Var jo så enklere før å kjøpe med en pakke ferdigskjært brød og smøre på i bilen osv.
Hva med lavkarbo-rundstykker? og pålegg?
og på restaurant pleier jeg å bestille biff/fisk/kylling uten potet/ris/pasta men extra sallat eller brokkoli. Jeg pleier å spise sausen som fölger med men hvis du vil ha full kontroll på karbene kan du jo be om römme istedenfor saus! :)
Jeg pleier å lage eggerør med litt grønnsaker og bacon/skinkebiter som jeg tar med. Gjerne en avocado som jeg spiser med skje, ostechips er også godt. Ellers har du jo fått mange gode tips om bl.a babybelost osv.
Er vel kanskje litt for seint nå, men kjøp deg et par kjøleelement og en liten kjølebag (Nille har noen som ikke er stort større enn en stor håndveske), da holder maten seg på tur. Er dessuten genialt til strandbruk o.l.
Litt sent å svare deg nå kanskje, for du er nok alt på reisefot:D Men innbakt pølse er enkel mat å ha med på tur, nannahs knekkebrød og en tube baconost, kaffelatte av eggemelk, ost, kylling, salat,noen fylte pannekaker, ja det er mye deu kan ha med. Alt er jo begrenset om det er en flytur, men er det biltur kan du jo ha en kjølebag i bilen. God tur:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.