< Tilbake til oversikten

Sykt sulten etter trening!

lille_flode sa for siden:

Herremin altså! Jeg har egentlig svært sjelden sultfølelse, men akkurat rett etter trening så romler magen høyt! Værre og værre blir det faktisk også!
Tenkte først at; aha, for lite fett! Begynnte så å spise godt med fett en times tid før trening. Vel, det virker IKKE.

Spiser også mye protein, litt i overkant ift prosent, men ok ift kroppsvekt og mye fysisk aktivitet.

Ligger på 20-30karbohydrater pr dag, sliter stort med nok kcal. Det er ikke rent sjelden jeg spiser under tusen, ikke bra vet jeg, men jeg prøver virkelig altså!

Jeg Har en liten teori på sulten; ved høykarbohydratkost, tømmer kroppen først karbohydratlageret før den gyver løs på fett. Jeg kan umulig ha noe særlig karbohydratlageret, og når jeg da i tilegg sliter med NOK mat så går kroppen tom? Men ville det ikke da igjen si at den skal brenne kroppsfett istedet? Føler meg full av energi etc, og drikker mye mye vann. Orker lite vann under trening, føler jeg skvulper da. Men drikker jevnt hele dagen.

Ser dere feilen her? Altså jeg mener ikke litt sulten, men som i spis en hest sulten!
Har forøvrig også merket at sulten stilnes raskt nå tross av følelsen av å være utsultet. F.eks i dag etter en time joggetur spiste jeg ca 1 dl pisket krem, ca 4ss blåbær og 5-7 nøtter. Det var absolutt nok.

Fjasnissen sa for siden:

Hvis du ligger i underkant av 1000 kcal om dagen så er det jo absolutt ikke rart at du er sulten. Skjønner det ikke er lett når man ikke har matlyst, men dra nytte av at du føler deg skikkelig sulten etter trenging til å spise et godt måltid. Prøv å komme deg opp i minst 1500 kcal om dagen..... gjerne mer om du trener så mye som du gjør.

VSB sa for siden:

Jeg har alltid med en atkinsbar som jeeg tar rett etter trening/på hjemvei, er ikke sånn kjempesulten, men synes det er greit å få inn litt ny energi.

Anos sa for siden:

Jeg er også alltid skrubbsulten etter å ha trent, men da er det jo bare å spise vel, spesielt hvis du ligger så lavt på kcal.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.