I sommer skal jeg til mine foreldre som har treningsstudio og baseng hjemme + skog og mark rett utenfor døren. Supre treningsmuligheter med andre ord! Jeg har lenge hatt lyst å trene, men som student er det sinnsykt dyrt å trene på treningssenter i sentrum.
Så jeg vil bruke 2 mnd i sommer på å trene. Fra tidligere erfaringer tror jeg ikke jeg har nok overskudd på lavkarbo til å trene. Så mine spørsmål er..
Er det ok å gå fra lavkarbo til lavkalori i 2 mnd, for så å gå tilbake til lavkarbo igjen etter sommeren? Vil det ha en negativ påvirkning på metabolismen? Eller vekten? For eksempel når jeg går tilbake til lavkarbo/starter på lavkalori, er det normal å gå opp i vekt? I så fall er dette bare vannvekt?
Jeg skjønner om dere ikke vil reklamere for andre forum, men jeg tar sjangsen. Finnes det et aktivt lavkalori forum? Jeg har lest en del på nettet, men føler ikke jeg vet nok om det enda.
Jeg tror at jeg rettogslett ville droppet ketolysen og spist karboreducert isteden for lavkarbo. Hvis du spiser litt mere karbo og litt mindre fett og trener så tror jeg ihvertfall att du skal klare deg bra!
ah, det hadde kanskje vært en idè å øke på karbohydratene men fortsatt spise lavkarbo.
Jeg er bare litt usikker på om man vil få mest vektreduksjon med lavkarbo og trening eller lavkalori..
Det er det jeg er veldig usikker på. Jeg kommer til å trene ganske hardt slik jeg gjorde når jeg var i toppform. Jeg kommer til å trene såpass hardt fordi jeg har troen på at når man presser kroppen så mye man absolutt klarer, så vil den venne seg til det raskere og tilpasse seg. Så lenge man ikke dør eller besvimer så tar ikke kroppen skade av det. Vet det høres litt ekstremt ut :p
Så regner med å trene 2-3 timer daglig.. og aner ikke hvor mye jeg burde spise :confused: Kan ikke huske hva jeg gjorde tidligere.. Det er nesten -40 kg siden :o
Synes ikke akkurat du burde spise noe lavkalori, hvis du har planer om å trene så mye.. Det er greit å presse kroppen fysisk, men hvis du skal ha noe skikkelig utbytte av det bør kroppen uansett få i seg nok til å bygge seg opp?
Hmm, det er jo akkurat det!
Jeg skal prøve å trene og spise som jeg gjør nå (max 20kh), men hvis det ikke fungerer hadde det vært en idè å spise "normalt"? Passe på kalorier selvsagt, 1600 kcal kanskje? og ellers spise sundt, ikke noe junkfood, men næringsrik mat med moderate mengder fett.
Jeg går på ketolyse og trener. Sykkler hver dag og det er mange lange bakker her jeg bor. Jeg har energi som en durasell. Det går ann å spise lavkarbo og trene!
Lavkalori greiene tror jeg bare ødelegger forbrenningen din og minsker muskelmasse. En plass må jo kroppen hente energien ifra,
Synes du ketolyse er for strengt, prøv fedon. Eller tilrettelegg trening etter kosten.
Du finner nok ut hva som er best for deg. Lykke til med treningen i sommer. Deilig å være i god form:D
Med så mye trening vil utbyttet bli magert, tror jeg. Med så hard trening over så mange timer, kommer stresshormonene til å stå i kø når økta er over. Den beste treningen i så måte tror jeg er rolig svømming, 1 time pr dag, omtrent.
Selv ville jeg spist lavkarbo, men mer karbo enn ketolyse. Jeg ville ikke spist lavkalori, men masse kalorier, mer enn du gjør idag og latt treningen styrt vektnedgangen.
Mye hard trening og lavkalori (lavkarbo eller ei) har jeg ikke tro på. Da kan du møte på en smell...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.