:)hei
jeg ender alltid opp med for mye protein pr dag :eek: masse fett og masse protein, karbohydrat har jeg ingen problemer med å holde meg unna...nesten så jeg får i meg forlite (går det an?altså, er det "farlig"?)
hva er konsekvensen av å få i seg for mye protein? men, hvordan i all verden kutte ned på det????
min dag kan se sånn ut:
2 egg+ 2ss kremfløte+ himalayasalt+2ss bremykt= eggerøre
ca 50 gr røykelaks el 3 striper bacon(nordfjord kjøtt)
div middagsrester el kylling-salat-kjøtt med isberg, agurk, paprika, mais, rødløk, tomat og dressing
kyllingsnadder/biffsnadder/ostelasagne/ 1 kottelett (svin) med enten fløtegratinerte grønsaker el salat som til lunsj.... kjøttet alltid kokt med kremfløte eller creme fresh
snack kan vere en mørsnabb (tørket mør/spekemat) eller 6-8 jarlsberg osteskiver+ to bogskinke skiver, varmet i mikro m litt ketchup
Prøv med cocosa, det fikset mitt problem når jeg fikk i meg for mye protein. Jeg senket litt fett så det lå rett under 75% før jeg drakk en kopp te med 1ss cocosa så gikk alle prosentene til dit de burde være :ja:
Du skal spise en del protein før det er farlig altså. Men for mye protein kan enten hemme eller booste vektnedgangen din, alt etter hvordan kroppen din reagerer.
Men hvor er ALT proteinet ditt da? Ser ut som en vanlig dag for meg.
når jeg legger inn det jeg spiser i løpet av en dag, på diett.no, så kommer jeg alltid på mer en 25% proteiner, ligger ofte på 30-40 %, på det kakediagrammet.....kanskje jeg legger inn feil da...synst egentlig det er litt vanskelig jeg da, å legge inn alt på diett.no.....kanskje jeg som bare er litt "blond":rolleyes:
men, som dere ser av filosofien min, så er det lavkarbo med måte:p men, har inn i mellom lagt inn hva jeg spiser på diett.no, bare for å få en pekepinn liksom, og da har jeg alltid endt på mer en 25% proteiner......og det har fått meg til å tenke..ops: er det galt? har gått greit ned i vekt, langsomt med ned, 10 kg :D, men "sliter" nå med de siste fem, så da tenker en jo litt på hva man kan passe på eller gjøre litt annerledes....
skal sies at jeg trener 4 dager i uken, zumba, corebare, tredemølle og vekter, 1-1 1/2 time hver gang....
Det kan like gjerne bety at du spiser litt lite fett ;) Siden du trener såpass mye kan du fint ligge opp mot 2 gram protein pr kilo kroppsvekt om du ønsker - vet du hvor mange gram pr dag du ligger på i forhold til kilo kroppsvekt? Det er lettere og øke litt på fettet enn å redusere særlig på proteinet - siden fett har 9 kalorier pr gram og protein har 4 :)
nei, huff...dette blir for innvikla for meg....og det er akkurat det jeg ikke ønsktr:(
når jeg startet med lavkarbo, lovet jeg meg selv å ikke veie ting og ikke være for streng....for da mister jeg som regel motivasjonen, som reklamen sier: det enkle er ofte det beste :)
i fare for å "gå i fella" så stopper jeg her...med diett.no og hvor mye protein og fett og div....tusen takk for fine råd, skal heller prøve å øke på med litt fett :)
gidder i vert fall ikke stresse med dette, dette (lavkarbo) skal vere livsstilen min resten av livet, og da synst jeg, i vert fall for min del, at det er viktig å ikke være for streng, jeg må gjøre ting sånn litt med måte ;)
har jo funka til nå.....får heller trene litt hardere :p hihi
uansett, takk til dere som engasjerte dere :D
Det er egentlig ikke særlig stress. Det er de første dagene, hvor man veier litt for å se hvor mye man egentlig får i seg.
Deretter er det bare å ta det på feelingen. Jeg gikk ned mest når jeg ikke veide og målte i det hele tatt :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.