aslaug sa for siden:
:DHei!
Jeg skal ha ostekveld og trenger forslag til noen gode oster jeg kan kjøpe inn. Trenger også forslag til tilbehør??:D
aslaug sa for siden:
:DHei!
Jeg skal ha ostekveld og trenger forslag til noen gode oster jeg kan kjøpe inn. Trenger også forslag til tilbehør??:D
Gracella sa for siden:
Kan i allefall komme med tilbehørstips:
Lag osteknekkiser som du kan bruke i stedet for kjeks til smøreoster.
Paprika i skiver, alle fargene
Stangselleri
Spekeskinke (lag ost-og-skinkeruller)
Valnøttkjerner
Melonskiver (honningmelon er godt til ost)
Det var det jeg kom på i farten, men personlig synes jeg at man ikke trenger så mye tilbehør til oster. De smaker som regel så mye i seg selv.
Gracella sa for siden:
Hvis du skal ha høykarbofolk på ostekvelden, så er godt tilbehør druer, epler, pære, mandarin og ananas.
Et par forskjellige kjekstyper. :)
Rin sa for siden:
Jeg ser det står oslo under bosted på deg - her er et hett tips: Det er mat-marked på Youngstorget i dag, jeg har akkurat brukt masse penger i den nederlandske osteboden. :D
Señora sa for siden:
Jeg liker spanske oster som Manchego i forskjellige varianter.
Tilbehør: paprika, oliven, agurk, tomat.
Nannas knekkebrød er godt til, evt. Finns crisp om du ikke er veldig streng på karbohydratene.
sistegang sa for siden:
Kjeks uten bismak er kjempegode til ost. Min favoritt ;)
Klara sa for siden:
Vet ikke om du har hatt osteaftenen din, kommer med noen tips uansett!
Morbier - det er en av de beste ostene i hele verden!
Og så synes jeg en god chevre og en gorgonzola - enten dulche eller picante - er selvskrevne hedersgjester på ostefatet!
Den lille franske ostebutikken øverst på Grünerløkka er absolutt verdt et besøk! :ja:
sirib sa for siden:
Når det gjelder kjeks, så har jeg selv snart tenkt å prøve disse:
lchf-bloggen.blogspot.com/2010/04/mandelkjeks.html
Klara sa for siden:
De kjeksene så gode ut, Sirib!
sirib sa for siden:
ja, inbiller meg de blir gode med maldonsalt på...
Klara sa for siden:
:ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.