< Tilbake til oversikten

Oppblåst etter middag

Serenity_ sa for siden:

Heisann!

Jeg er ganske ny på dette, og hører nok mest til lavkarbo gjengen. Men har kuttet ut brød, ris, pasta og sukker, mest for å bli kvitt væskeansamling jeg har vært plaget med. Har alltid blitt oppblåst etter pasta, uansett hvor godt det smaker, så føler jeg meg lite fresh etter en pastamiddag :p

I dag lagde jeg en ovnsbakt rett til middag til meg og samboer. Den bestod av:
2 stykker laks naturell
en halv paprika
3/4 løk
en neve purreløk

"saus":
2,5dl creme fraiche
1,5 ss dijon sennep
div krydder

100g Norvegia på toppen

Alt dette i en ildfastform, inn i ovnen på 200, vips, ferdig =)

Samboer hadde ris til, det hadde ikke jeg. Men jeg er nå skikkelig oppblåst i magen. Skjønner ikke dette. Har laget dette ofte, minst 2 gang i uken, men kun den siste tiden (2 uker) jeg har begynt å bli oppblåst av det.

Det er jo for det meste fett, så da er det vel ikke stort annet enn løken som kan gjøre det? Men har aldri reagert på det tidligere. Og jeg har siden jeg var 1 år spist store mengder løk i alle tenklige former (har også alltid hatt stålimmunforsvar =))

Noen tanker?

Nerthus sa for siden:

Ser ingen andre syndere enn løken - om du da ikke har noen form for allergi mot meieriprodukter...?

Toleransen for matvarer endrer seg når man endrer kostholdet til lavkarbo - det gjorde det ihvertfall for meg :) Jeg antar du spiser lavkarbo selv om kostholdsfilosofien sier personlig ;)

mama67 sa for siden:

Jeg tenkte også på løken som synderen med en gang. Vet at for mye løk kan gi meg luft i magen, i hvert fall.

thersley sa for siden:

Jeg har alltid vært glad i løk, men de to første dagene på lavkarbo var jeg så rar i magen etter å ha spist det.. Så jeg prøvde å la være, og de siste 5 dagene har jeg vært helt fin i magen! :) Så jeg tipper løk :p

Serenity_ sa for siden:

Ja.. kan virke slik.... Jeg er verken intollerant eller allergisk mot noe... så kanskje det bare er en overgang... fant også ut nå på diett.no at en halv middels løk inneholder over 4kh!! hjelpes...

Newstart sa for siden:

Jeg spiser maasse løk til middag jeg. :eek: Ellers så blir alt så smakløst syns jeg. Men går jevnt ned i vekt, hmmmm... kanskje jeg hadde gått raskere ned i vekt hvis jeg reduserte den? Men jeg bare elsker løk......:p

Jeg ble opp blåst av slik mat som du nevner når jeg ikke fikk i meg noe fiber. Så begynte jeg med fiber til frokost og det forsvant.

Serenity_ sa for siden:

Takk for tipset!! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.