Jeg sliter så med denne matbalanseringa jeg asså. og står stille. Så nå trenger jeg all hjelp jeg kan få.
Spiser bare ren mat, ikke knekkebrød eller kaker eller gryter og sånt. Har ikke matlyst for tida, så det blir så som så med mat, men prøver å dytte i meg fett.
Så nå legger jeg ut verdiene hver dag, og så håper jeg at dere kan rettlede meg om hva jeg må spise mer og mindre av. Jeg spiser omtrent bare kjøtt, og litt meieriprodukter oggrønnsaker. I går spiste jeg bare 3 karber, så bør vel kansje spise mer grønnsaker?
Takk. Skal prøve å pusle i meg mer av de tingene jeg ikke spiser så mye av.
Burde spise myyyye mer egg (siden jeg har nesten 50 egg i kjøleskapet:D)men blir kvalm bare av tanken på egg.....:(
Men hvorfor spiser du ikke grønnsaker? Man bør jo spise 15g karbo fra grønnsaker som vokser over jorden på ketolysekuren. Og det er et godt råd. Det betyr litt grønnsaker til hvert eneste måltid.
Er inne i en ûbermatlei periode selv, det jeg har fått ned litt av er paranøtter og osteknekkis. Kan det være noe for deg også? Bruker løkpulver og Chiliexplosion på knekkisene, hjelper når det er litt skikkelig smak :)
nei si det...... før spiste jeg både sellerirot og stangselleri og salat og tomat. Men nå blir det kun broccoli, dag ut og dag inn......
kansje jeg skal få mannen til å kjøpe inn litt tomater ihvertfall.
Jeg spiser mest kjøtt med ev litt rømme til, litt egg og bittelitt broccoli.
Må innrømme at jeg har slitt veldig med å få i meg mat i det siste.
:D Har vært så bedriten matlei egentlig.:D
Hva med å snike på litt egg, tomatskive, eller annet som kan friste, på knekkisen? Får man først lurt i kroppen litt mat, er i allefall min erfaring at apetitten våkner litt :)
Blir som oftest et par hundre gram kjøtt, ev noen spiseskjeer CF eller rømme, og en halv broccoli.
I går og til frokost i dag ble det grillribbe. Spiste en 200 g grillribbe til frokost, det er det jeg har spist i dag. Sitter og funderer på om jeg skal nuke litt ost i microen nå.
Har sittet og lest litt ang proteiner. Og kommet frem til (grovt regnet, ser orntli på det senere) atjeg som veier 123 kg, og ikke trener, bør ligge på en 120 g proteiner om dagen. Stemmer det? eller har jeg misforstått?
Jeg må få i meg mer proteiner.
Det kommer litt mye dumme spørsmål fra meg, men jeg vil få dette riktig, så dere får bære over med meg.....:D
Når jeg ser på dagssammendraget ser det slik ut
Energi:1330Goal:2375Fett:103.84Karbohydrat:2.37Protein:93.97
Så da er jeg litt på vei da.må jobbe litt mer med karbohydrater, får bli mer grønnsaker.:D
Hvor mye fett bør jeg få i meg?
Jeg prøver å pøse på med smør og sånn. og så prøver jeg å ta te med cocosa, men jeg glemmer det bare.....:o
Men en eggemelk hver kveld er kurant;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.