Jeg har gått ned 8 kg siden jul. Det meste på lavkarbo etter påske.
Mitt mål nå er å ta 5 kg til innen juli. Og så ikke gå opp i juli og august. Og så deretter 10 kg innen jul.
De 10 siste kiloene håper jeg da å klare innen juli neste år.
Høres dette ut som et realistisk mål?
Akkurat nå spiser jeg så lite kh at jeg holder meg i ketose. Regner vel egentlig med å gjøre deten god tid fremover. Men ser for meg at jeg nok vil skjeie ut også i perioder. Og på sikt ser jeg for meg at jeg må finne meg en livsstil som jeg kan leve med, men som også er sånn at jeg holder vekten nede.
Det er skikkelig vanskelig å prøve å gjette hva som er realistisk for én spesifikk kropp, siden vi er så forskjellige - og spesielt uten å vite noe om hvor langt du er fra normalvekt i utgangspunktet. :) Det kan i alle fall være verd å huske at det gjerne går saktere jo nærmere normalvektig man er.
For meg ble det sånn at jeg gikk ned ca 13 kilo på 3 mnd, deretter 10-11 kilo på et år - og så langt dette året har det forsvunnet 4-5 kilo til. Det går i rykk og napp, og det har vært lange perioder stillstand underveis. Min rytme er ikke en fasit - bare et eksempel. :cool:
Helt enig med deg, 157cm. Det er helt greit å ha en plan, men det er ikke alltid kroppen er helt med på planene. Og jo nærmere mål du kommer jo hardere sitter kiloene.
Tenk langsiktig, bruk målebånd, og ikke stress hvis vekten står stille en periode. Lykke til :D !
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.