< Tilbake til oversikten

Gjør jeg noe galt?

nadine sa for siden:

Jepp,det lurer jeg på:) Alt gikk fint med meg i begynnelsen som alle andre,men så var det stopp etter 9 kg.Jeg er nå 4 kg unna målet,men vekta har stått stille i ca 3 uker.Det jeg spiser er :

Frokost:Pannekake/ Kokt egg/stekt egg/omelett stekt i smør.I omeletten har jeg gressløk,litt løk og kokt skinke/salami og ost.
Lunsj: Middagsrester som ofte består av jukseris/blomkålmos og kylling/kjøtt/fisk
Middag: Samme som lunsj

Er jeg sulten på kvelden eller mellom måltidene som spiser jeg noen osteskiver og kokt skinke.Prøver å drikke nok vann(2l) og drikker kaffe.Drikker Cola zero noen ganger,kanskje er det det som stopper det?Men jeg gikk jo ned 9 kg selv om drakk zero?Kan det være at jeg ikke spiser nok fett?Jeg spiser avocado noen ganger,har fløte i maten

Furine sa for siden:

Etter bmi å rekne er du jo så godt som normalvektig. Dei siste "pyntekiloane" er ofte dei hardaste å bli kvitt. Lavkarbo er vektregulerande, så det kan hende kroppen ikkje er så gira på å gå lenger ned, heilt enkelt.

nadine sa for siden:

Dette har jeg faktisk tenkt på i dag,hva med om kroppen min og jeg ikke er enige om hva jeg skal veie?Kan fort skje det og ja.Men jeg får fortsette og se om det skjer noen endringer.
Takk for svar :)

Nerthus sa for siden:

Nå vet ikke jeg hvor lenge du har holdt på - men hvis du har gått ned 9 kilo siden mars... så har det gått unna!

Synes kostholdet ditt inneholder lite fett? 3 uker er ingen tid for stillstand - vent i hvertfall noen uker til før du gjør evt endringer.

9 kg kan være nok til at kroppen trenger en pause også ;) også enig i at "pyntekiloene" kan ta lengre tid - så nyt maten imens og sjekk at du spiser nok fett ;) (og smør deg med litt tålmodighet... jeg sto stille i seks mnd før jeg gikk ned - LITT.... ;) )

Trj sa for siden:

Hva med å prøve med litt mer grønnsaker (i tillegg til fett som det sies over her)? Jeg mener at det funker for meg... :D Lykke til !

nadine sa for siden:

Jeg spiser agurk,paprika og tomat til frokost.Men det kan hende som dere sier at jeg ikke spiser nok fett.

Trj sa for siden:

Brokkoli... Vidunder-grønnsak ! Tomat skal man være litt forsiktig med, ikke spise mye i allfall. På Rostrups (hjertelege) liste ser jeg at tomat er på "litt"-lista, jeg har spist en båt eller to nesten bare for smakens skyld til nå. Agurk er vel ingen næringsbombe.Brokkoli og/eller blomkål spiser jeg nesten hver dag. Har erstattet poteter/ris/pasta.

nadine sa for siden:

Ja,brokkoli har jeg hver/annenhver dag,og blomkål hver dag.Tror nok at jeg bør se på fettmengden om jeg fortsatt står stille om en mnd.

Nerthus sa for siden:

Bruk www.diett.no så ser du kjapt om du spiser nok fett eller ikke. Prosentfordelingen bør ligge på 5% karbo 20% protein og 75% fett (prosent av kaloriene).
(Jeg antar du ikke spiser særlig karbo utifra dagsmenyen din :) så derfor er vel 5% karbo greit. )

nadine sa for siden:

Spiser ikke særlig karbo nei så derfor tror jeg at det er fettmengden jeg skal se på.Skal legge inn alt jeg spiser og se hvordan jeg ligger an

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.