Jeg har nå gått på lavkarbo og vært i ketose i 2 måneder. Jeg skal nå reise til syden i 14-dager, og ønsker å ta meg en fest, spise god mat og kunne kose meg med en is osv. Det vil jo si at jeg går ut av ketose. Kan jeg fortsette å ligge høyt på fettet alikevel, eller vil jeg legge på meg da?
Reduser fettet - og prøv og velg så "riktig" som mulig :) Du vil nok kunne legge på deg reelt om du spiser "normalt" høykarbomat og samtidig pøser på med fett. MÅ du spise is hver dag? Du kan jo heller spise jordbær eller melon og kose deg minst like mye ;)
Jeg var noen dager i Frankrike og levde ganske strikt lavkarbo, og kom aldri over 70 karber. Men jeg tok meg noen friheter, bla italiensk is :sikle: noe av det beste jeg vet! Det jeg feks gjorde var at jeg kjøpte en liten is, og spiste ikke nødvendigvis alt. Det er nok smaken som er viktig for meg, og ikke mengden ;).
Spiste ikke baguette, lagde mikroknekkebrød, og til lunsj/middag var det aldri noe problem.
Skal nedover snart igjen, og kommer til å gjøre akkurat det samme da og.
Når jeg er bortreist er det aldri ett problem, tar hver dag som den kommer og er forsiktig selv om jeg tillater meg å kose meg, det er jo det som er ferie :p Om man da ikke reiser bort i måneder av gangen;) Koser meg med halvtørr hvitvin og har alltid med meg knekkis til eks.vis tzatziki. Spiser masse nydelig mat og bytter ut akkurat sånn som her hjemme.
Du finner ut av ting bare du får landa vettu :p
Mikro-knekkebrød
80 gram frø (man tager det man haver ;)), 1 egg og litt salt blandes godt, ha bakepapir på en tallerken (jeg bruker den som er i mikroen fra før av), stryk deigen utover og stek i 2-2 1/2 minutt. Del i 4 mens knekkebrødet er varmt, avkjøl på rist. Knallgodt!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.