Nå har jeg kommet meg tilbake på lavkarbo og har gått ned 5 kilo til nå.
Jeg logger all mat jeg spiser på diett.no
Jeg vet at 30 karbs kanskje er 10 for mye, men føler jeg må ha litt frukt/bær og litt helmelk i kaffen ( latte på cafe) osv
Spørsmålet er vel, tror dere 30karb om dagen vil funke til videre vektnedgang?
Jeg er godt overvektig bmi på 29.9
Jeg tror det er veldig individuelt. Hvis det er det å være i ketose du mener så tror jeg det er alt fra maks 15 til over 30, alt etter hva man tåler. Selv så er jeg i ketose iallfall opptil ca 25 karber :)
Ellers så tror jeg at man fint kan gå ned i vekt ved å spise lavkarbo, uten å være i ketose. Lavkarbo er vel pr def under 150 karber pr dag (tror jeg).
Jeg kan ikke helt se at det har så innmari mye å si om man ligger på tjue eller tretti gram karbohydrater om dagen. Du er nok i ketose nå også, jeg går ut av ketose på rundt 30-40, så framt jeg spiser lavglykemiske matvarer, og da gjør det heller ingenting om jeg faller ut i blant. Jeg verken måler ketoner i urinen, eller teller karbohydrater. Du kan fint spise opp til rundt 70 gram karbohydrater daglig uten at du behøver å spise mindre fett. Dessuten produserer kroppen ketoner til opp mot 100-110 gram om dagen, men det er ikke målbart.
Takk for alle svar :)
Kanskje jeg er i ketose selvom jeg ikke har gått hardt inn for det. Har jo ikke noe i mot det. :)
Hvis nedgangen fortsetter er jeg vedig happy for nå har jeg og kroppen min det bra (tiltross for mine ekstra kilo)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.