< Tilbake til oversikten

30 karbs om dagen

Elena sa for siden:

Nå har jeg kommet meg tilbake på lavkarbo og har gått ned 5 kilo til nå.
Jeg logger all mat jeg spiser på diett.no
Jeg vet at 30 karbs kanskje er 10 for mye, men føler jeg må ha litt frukt/bær og litt helmelk i kaffen ( latte på cafe) osv

Spørsmålet er vel, tror dere 30karb om dagen vil funke til videre vektnedgang?
Jeg er godt overvektig bmi på 29.9

kthnk sa for siden:

Jeg tror det er veldig individuelt. Hvis det er det å være i ketose du mener så tror jeg det er alt fra maks 15 til over 30, alt etter hva man tåler. Selv så er jeg i ketose iallfall opptil ca 25 karber :)

Ellers så tror jeg at man fint kan gå ned i vekt ved å spise lavkarbo, uten å være i ketose. Lavkarbo er vel pr def under 150 karber pr dag (tror jeg).

Lykke til!

Elena sa for siden:

Jeg mente ikke ketose- det er ikke målet, vet jeg ikke greier det av erfaring. Må ha litt mer slækk enn det.

Men skal holde meg på ca 30karbs. (20-30, ikke over).

Takk :)

bigmum sa for siden:

Jeg har ofte vært på 50-60 om dagen, og fortsatt gått litt ned... Men akkurat NÅ har jeg mye jeg skal ta av, så nå kjører jeg strengt!

Modezty sa for siden:

Sannsynligvis er du nok i ketose :)

Jeg er i ketose opp mot 50 - 55 karber, og må holde meg under eller over for ikke å hoppe inn og ut av ketosen stadig vekk.

Hvis du går ned, fortsetter du med 30 karbs. Får du stillstand over 4 uker, kan du se på kostholdet ditt og eventuelt gjøre noen tilpasninger :)

Photobscura sa for siden:

Jeg kan ikke helt se at det har så innmari mye å si om man ligger på tjue eller tretti gram karbohydrater om dagen. Du er nok i ketose nå også, jeg går ut av ketose på rundt 30-40, så framt jeg spiser lavglykemiske matvarer, og da gjør det heller ingenting om jeg faller ut i blant. Jeg verken måler ketoner i urinen, eller teller karbohydrater. Du kan fint spise opp til rundt 70 gram karbohydrater daglig uten at du behøver å spise mindre fett. Dessuten produserer kroppen ketoner til opp mot 100-110 gram om dagen, men det er ikke målbart.

Elena sa for siden:

Takk for alle svar :)
Kanskje jeg er i ketose selvom jeg ikke har gått hardt inn for det. Har jo ikke noe i mot det. :)
Hvis nedgangen fortsetter er jeg vedig happy for nå har jeg og kroppen min det bra (tiltross for mine ekstra kilo)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.