< Tilbake til oversikten

Endelig en GOD pizza!

#1

petite fleur sa for siden:

Lagde pizza i dag, og resultatet var ikke bare godt; jeg kunne holde pizzastykket i hånda mens jeg spiste! Pizza uten kniv og gaffel har vært en saga blott siden jeg startet på ketolyse:) Ok, here we go....

1 dl revet ost
2 egg
1 ts salt
1 ts fiberhusk
1 toppet ss mandelmel
oregano
1/2 ts bakepulver
ca 1 dl vann

Rør alt sammen, tilsett vann til slutt for passe tykkelse. Helles over på bakepapir, bruk slikkepott og bre utover, min ble ca 20x30 cm. Stekes på 180 grader i 20 min.

Ta ut av ovnen, legg på fyll. Må bare tipse om det jeg brukte i dag, for det var SÅ godt: Sopp, rødløk, Jacobs baconpølse, cherrytomater, tomatpure blandet med vann for å lettere smøre det utover, ost. NYYYYDELIG!

250 grader i 10 minutter.

Bunnen ble tynn, men "seig" og fast. Ingen ekkel bismak, bare pizzabunn.:D


#2

grotingeling sa for siden:

Spennende variant, tror ikke jeg har sett en pizzabunn med mandelmel.
Herved lagt i "må prøves" bunken - takk for oppskriften :klem:


#3

petite fleur sa for siden:

Bare hyggelig,håper den faller i smak :)


#4

lucifine sa for siden:

kan du vise bilde av vidunderet??


#5

petite fleur sa for siden:

Eh....det blir skikkelig vanskelig, siden alt er innabords :DSpiste resten til frokost i dag.


#6

lucifine sa for siden:

Hehe neste gang :)


#7

HenrikBooe sa for siden:

Jeg lagde denne idag. Den var faktisk overasskende god! :D

Jeg tok tilfeldigvis bildet av vidunderet med det elendige iPod kameraet mitt, men det er ihvertfall bilde av pizzaen :p

Foressten, jeg blandet en tacokrydder mix sammen med tomatpurèen. Ble veldig godt det også! :)
Noe dere sikkert også merker er at der er ananas på pizzaen. Jeg følger ikke helt lavkarbo og det med frukt. Jeg spiser all frukt, men er ganske streng på diverse andre matvarer med høyt karboinnhold.


#8

lucifine sa for siden:

Hvordan smakte den syntes du? Det seeer jo bra ut...?


#9

HenrikBooe sa for siden:

Jeg syntes den smakte fantastisk :)


#10

Euphita sa for siden:

Yes, fant den :) denne skal jeg bake i dag!


#11

SusanG sa for siden:

Prøver meg på denne jeg også, men med 1/2 oppskrift. Skal bare ha pizza til meg selv i dag. Resten av familien får vanlig pizza. ;)


#12

Pøsh sa for siden:

Denne må testes!


#13

Euphita sa for siden:

Den smakte godt :)
Greidde ikke å holde fyllet her da, men det kan nok komma av at jeg blingsa totalt med mengde fyll :rulleøyne


#14

SusanG sa for siden:

Blei ikke til att jeg prøvde denne i dag.Tok en annen variant. Men denne skal testes neste gang. :)


#15

elideh sa for siden:

Testet denne pizzabunnen i går - var kjempegod! Det blir en tynn, sprø bunn. Doblet oppskriften og det ble akkurat plass på en vanlig stekeplate - nok til 4. Jeg lager en "hvit" pizzavariant, og anbefaler virkelig alle å prøve.
Fyll: Pesto (i stedet for tomatsaus), revet ost, chevre og pinjekjerner. I ovnen til osten og kjernene er gylne. Topp med parmaskinke og noen blad ruccola når pizzaen kommer ut av ovnen. For de som ikke er på lavkarbokjøret anbefales litt honning på. Enjoy!


#16

manebane sa for siden:

Går god for denne! Har lagd den to ganger og syns resultatet ble bra :)


#17

lucifine sa for siden:

DENNE skal jeg lage i morra!


#18

lucifine sa for siden:

Denne var bra! Den ble litt tykk og god (den andre jeg laget ble mer italiensk inspirert, tynn, sprø bunn). Så her i dag koser jeg meg med pizza for alle pengene!


#19

Annne sa for siden:

Denne står i ovnen nå med philadelfia-, hvitløk- og pepperfyll, purre, asparges, kylling, sopp, chevre, parmesan OG pinjekjerner.. Makan til ekstravagant pizza :) Gleder meg!!

Skar av en flik av bunnen for å smake, virket veldig god :)


#20

MariaB sa for siden:

Denne hørtes veldig god ut! Menne...mandelmel? Rett og slett kvernede mandler eller? :confused:


#21

FrøkenFjong sa for siden:

Laget denne i helgen og den var veldig godt. Men jeg fikk i hvertfall ingen sprø eller luftig bunn, minnet mer om en pannekake med pizzafyll på! :rolleyes:
Etter første steiking (uten fyll) så det veldig lovende ut! Men etter å ha steikt den med fyll på ble resultatet noe helt annet.

Hva kan jeg ha gjort galt?:confused::confused::confused: For mye væske i fyllet????

Kommer nok til å lage den igjen til tross, men hadde vært digg med sprø bunn!:)


#22

lucifine sa for siden:

Jeg hadde veldig lite "vått" på min og den ble bra. Kanskje det er noe med fyllet? Hva hadde du på?


#23

FrøkenFjong sa for siden:

Jeg hadde tomatpurre/hakkede tomater (blanding), kjøttdeig, purre, ost og litt bacon på toppen! Vet det var mye vann i baconen, og hakkede tomater er jo også ganske "fuktig".

Hva hadde du på din pizza?


#24

lucifine sa for siden:

Denne gangen hadde jeg creme fraish, ost og bacon på pizzaen :glis:

Sist jeg laget pizza (en annen bunn herfra) hadde jeg hakket tomater og tomatpure på men da ble det omelettaktig. Jeg laget en egenkomponert pizza i dag og på den hadde jeg bare tomatpure, kjøttdeig og ost og den ble fin den og. Så jeg tror hemmeligheten er "lite vått".


#25

FrøkenFjong sa for siden:

Skal prøve med litt mindre "vått" denne helgen, og håper det blir bra!
Takk for svar!:)


#26

petite fleur sa for siden:

Kvernede mandler ja, eller som jeg gjør: Kjøper ferdig mandelmel på helsekosten. Dyrt, men jeg bruker så lite om gangen så jeg har det lenge.

Har også funnet ut at pizzabunnen er beste når jeg har mindre vått fyll, dvs kjøttdeigfyll gjør at pizzabunnen ikke blir så sprø og god som når jeg har pølse og tomatpurè osv på :)


#27

Rikkem0r sa for siden:

Ååååh, høres nydelig ut denne pizzaen=) Dette blir lørdagskosen:)



#29

Lene1970 sa for siden:

Hvor stor er denne pizzaen? hvor mange går det på en pizza. Er den rund elelr firkantet ?


#30

Rikkem0r sa for siden:

Jeg lagde den firkantet, en normal langpanne str ca.. Vi var 2 og spiste i underkant av halve, men det betyr jo bare masse herlige rester som holder til lunsj i noen dager :p


#31

Tallulah sa for siden:

Denne var go'! :D


#32

mamz sa for siden:

Nå ble jeg fristet her, så denne må jeg å prøve ;)


#33

MariaB sa for siden:

Har laget denne, og den var veldig god! Tynn bunn, men hang godt sammen :ja:


#34

Tallulah sa for siden:

Hang veldig fint sammen! Tror jeg neste gang skal hive i litt mer forskjellige krydder og spice'n opp pizza bunnen litt :)


#35

Arote sa for siden:

Denne ble kjempegod, veldig fornøyd :)


#36

Hircine sa for siden:

Tips om bacon inneholder mye vann: Stek den litt før du tar den på pizzaen, da går litt av vannet ut :)


#37

Hircine sa for siden:

Skal forresten lage denne NÅ! :) hurra!


#38

ctb75 sa for siden:

Hvor mange munner metter denne oppskriften??


#39

Rikkem0r sa for siden:

Det er en stund siden jeg laget denne nå, og spørs vel på hvor mye de munnene normalt hiver i seg :p men jeg tipper 4-5 pers:)


#40

LilleFly sa for siden:

Denne skal prøves ut idag :)!


#41

tarante sa for siden:

Gleder meg til å prøve denne i dag, og håper på deilige lunchrester til i morgen ;-)


#42

tarante sa for siden:

Nydelig :)
Tusen takk for oppskrift!

Vi delte den i 6 biter, jeg spiste 2 og ble god og mett, og jenta mi på 7 spiste en drøy bit og ble mett :) Så da vet vi hva vi skal ha til lunch i morgen.

Vi valgte bacon, litt pølse til jenta min, skinke, og jeg hadde paprika, rødløk og cherrytomater, i tillegg til ost.... Nam, nam <3
Ved siden av hadde jeg en "rømmedressing" laget på creme fraiche, hvitløk, gressløk, salt, pepper, natreen og sitronsaft. MMMmmmmmmmmm.


#43

LilleFly sa for siden:

Hvordan får dere "så lite" røre utover på en så stor plate :P? Jeg fikk det ikke til, ble en halv plate her bare :) står i ovnen, gleder emg til resultate!


#44

LilleFly sa for siden:

Nå er den spist og jeg er super imponert! Det smakter jo ikke oljete som en annen pizza jeg lagde av ost og cottage cheese smakte! Kunne holde den ordentlig, og var jo skikkelig pizzabunn :)


#45

Hircine sa for siden:

Jeg også fikk den kun over ca en halv plate.. Og jeg brukte mye mer mandelmel og fiberhusk enn det som er oppført i oppskriften, uten ble den bare vann... :S


#46

LilleFly sa for siden:

Samme her :) Jeg dobblet først oppskriften, så pøste på med mandel mel og fiberhusk, og fikk bare ut røren på bakepapiret med hjelp av hendene som var våte :p DA gikk det.


#47

akes1993 sa for siden:

Testet det ut i dag! Utrooolig godt!!:D
Eneste var at jeg ikke fikk fylt hele langpannen:P Fikk fylt 1/4 til 2/4, et sted mellom der.. :P Men men.. det var veldig godt!!:)

Fyllet var tomat pure med litt vann(lettere å smøre utover, som noen tipset om over), skinke, rødløk, masse ost og litt champingjong på toppen:D Veeeeldig godt!!:)


#48

Hircine sa for siden:

Hihihi, bra det ikke bare er meg :P Neste gang dobler jeg oppskriften og, og pøser selvsagt på med mandelmel og fiberhusk (til det blir ok konsistens), slik at jeg får en hel pizza :) Men på smak var den good!


#49

marjusen sa for siden:

Husk at om dere lar fiberhusken jobbe/svelle i 20 min ca så blir røra MYE tjukkere. Kan fort bli en litt trå smak med for mye fiberhusk


#50

Hircine sa for siden:

Takk for tips! Kanskje jeg rett og slett har vært litt utålmodig de gangene jeg har brukt det til nå. Jeg synes ikke det har smakt noe rart med mye fiberhusk i hittil (men så vet jeg jo ikke hvordan det smaker uten så mye fiberhusk i heller da..) :)


#51

kvitre sa for siden:

hmmm.. nå har jeg også prøvd denne... måtte lage min i ildfast form fordi jeg ikke hadde bakepapir. Brukte en form som var 20x30..

Fulgte oppskriften til punkt og prikke, men den ble bløt, våt og hang ikke sammen... Syns ikke den smakte så godt på grunn av dette, men tenkte å lage den på nytt en annen dag, MED bakepapir, PÅ bakeplate... for da kan eg smøre deigen utover i et tynnere lag :) kanskje også steke den lengre enn det som står i oppskriften :)

Ser for meg at den har potensiale til å smake veldig godt, for oreganoen satte en skikkelig god duft på deigen :)

Til fyll hadde jeg 3 ss med hakkede tomater, Norvegia revet ost, Birkebeinerskine og pepperoni :)


#52

OnMyOwn sa for siden:

OiiiOiiiiiiOiiiiii!!!! Denne var god!:D


#53

Christine sa for siden:

Knallgod pizza.
Eg vart veldig positivt overraska! :D
Kjem nok til å lage denne fleire gonga! :)

Tusen takk for oppskrift!


#54

gvm82 sa for siden:

Kremt.. Har nå laga denne 3 gonger, og den blir lika god kvar gong :D


#55

HenrikBooe sa for siden:

Andre gang jeg laget denne nå :) Triplet oppskriften så vi skulle ha mat dagen etterpå også :) Slenger med noen bilder!

btw, vi brukte kokosmel istede for mandelmel. La oss si vi eksperimenterte litt, så vi tok litt hi-maize og xanthan gum også oppi, for og se om der var noen forskjell :)

Den ble kjempegod!!:D


#56

langaard sa for siden:

Gubben (og jeg også) har savna pizza, så nå venter vi på pakke fra lavkarbohuset! Håper den er uten eggesmak:p


#57

Rikkem0r sa for siden:

Må bare si takk igjen for denne pizza'n, den er fantastisk :D Og står i ovnen akkurat nå :sikle:


#58

marjusen sa for siden:

Da har jeg laget denne. Står i ovnen nå. Spent ja


#59

marjusen sa for siden:

Denne var god ja.

Brukte hjemmelaget hvitløksdressing som pizza saus, skinke, rødløk og ruccola salat etter den er tatt ut av ovnen. Ble utrolig snasken ja.


#60

Kaxxe sa for siden:

Hei!

Har hatt planer om å prøve meg på denne oppskriften i noen dager nå, men sliter med å finne fiberhusk og mandelmel! Noen tips om butikker som vanligvis har dette? Jeg har sett på Safari, Rema1000 og Kiwi så langt uten hell. Holder til i Bergen.


#61

Gerd sa for siden:

Helsekost :)


#62

Kaxxe sa for siden:

Takker! :)


#63

MissPivotal sa for siden:

Åh, denne var kjempegod! :D Første gode pizzabunnen siden vi startet på lavkarbo. Tusen takk! :D Jeg hadde i en del ekstra krydder i bunnen. Hvitløkspulver, løkpulver, chilli, og litt pepper. Nydelig! :)


#64

Mammarosa sa for siden:

Prøvde denne i kveld. Veldig god smak og passet til toppingen. Bunnen ble ikke så sprø som jeg hadde håpet, men kan være fordi den sto med fyll i ti min før den ble satt inn. Takk!


#65

lucifine sa for siden:

Jeg hadde halvparten så mye vann og ca 50g ekstra ost i bunnen sist og lot røren svelle godt før jeg tok den på en pizzastein i ovnen.. Forhåndsstekte bunnen i 20 min og hadde på lite vått fyll.. Den ble sabla god her!


#66

polmar sa for siden:

Har prøvd den og det blir ikke siste gang. Men kommer nok til å halvere saltmengden neste gang.


#67

Jammo sa for siden:

:sikle: Kommer til å prøve denne en dag.


#68

Myrine sa for siden:

Bare en ting å si..... DIGG!!! Beste lavkarbobunnen jeg har smakt. Kjenner ingen eggsmak ;)

Doblet oppskrift til stor langpanne, med litt mer ost og krydder ;) Stekte den i 20 min lot den kjøle litt på rist før jeg la den på varm plate og hadde på "tørr" pizza saus, ost. Kjøtt og grønnsaker på toppen ;)

Tusen takk til TS :love:


#69

aceton sa for siden:

God pizzabotn utan eggesmak. Men oppskrifta må minst doblast om ein skal fylle eit steikebrett. Dobla denne gongen, og prøvde å ha lite blautt fyll. Servert etter fem min. Håpte på sprø botn eg kunne halde i handa, men den syltynne og halvfaste botnen klarte ikkje det. Så det vart kniv og gaffel. Etter halveten pizza byrja botn å stivne til, og siste halvdel var fast og fin. Hadde då sikkert lege på brettet i 15-20 minutt. Så til neste gong kjem eg til å ha litt tjukkare botn (2,5x oppskrift), samt skjære opp pizza og la ligge litt på rist før servering.


#70

Susa84 sa for siden:

Fungerte her i huset :D


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.