< Tilbake til oversikten

Treg mage

Anyone sa for siden:

Magen min er blitt så treg.
Spiser et par sånne lavkarboskiver til frokost, og de er det jo kli i. Trodde det skulle hjelpe.
Jeg tåler ikke linfrø, så det kan jeg ikke ta for å få fart på sakene.
Tror jeg får i meg rikelig med drikke, er i allefall blitt kjempeflink med det i det siste.

Kjenner det kunne gjort seg med en håndfull svisker, men det er jo ikke akkurat lavkarbo.

Noen tips?

Kitt sa for siden:

Om du scroller heeelt nederst på siden her, tenker jeg du finner noen tips i en av tråden eom temaet du finner der!:)

|Ingrrid sa for siden:

Jeg spiste en halv sånn frukt og fiber-klump (fra apoteket) per dag de første to månedene av LCHF ;) Gjorde det ikke i starten, for det er jo karber i dem, men måtte gi meg hen! Prøvde linfrø, funket ikke. Fiberrik sin solsikkefrø knekkis derimot, den er også bra, og lite karber per stk!

Anyone sa for siden:

Ei eske ekstredrops funka som bare rakkern. Men gikk ut av ketose med det. Og har ikke så lyst til å gjenta det.
Nå har det gått ei hel uke og jeg begynner å bli litt smådesperat her.

LIBBA sa for siden:

Får du i deg nok fett?
Vet ikke hva du har lagt deg på i karbo, men hvis du ikke er over 72g pr
dag (i følge Lutz) kan du spise en del fett.
Personlig synes jeg Nannahs knekkebrød hjelper godt på magen :)
Er linfrø i dem, men de kan du bytte ut med mere av de andre frøene
( sesam, solsikke).
Prøvde 1 ts cocosa, (uten smak ) i kaffen i går ( 3 kopper :eek: ), og det var effektivt på magen skal jeg si deg :D

ElisaT sa for siden:

Jeg sliter også med det samme som deg, Anyone. Har aldri hatt problemet før, snakket med legen om det og hun skjønte ikke noe, hun heller. Spiser godt og variert, trener masse, drikker nok.

Jeg fikk tips av legen om å prøve Duphalac (www.apotekdirekte.no/ds_product_info.php?cPath=77_165_253&products_id=7037), og har hatt god erfaring med det. Nå bruker jeg det i perioder. Det som var bra, sa legen, er at det bare hjelper tarmen på vei, og ikke ødelegger. Jeg får "normal" mage av det, slik det var før lavkarbo.

Bare et tips fra meg :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.